Vad för skaft

Boxelder eller svart G10

• Totala väljare
    8
Hej.

Jag kan inte bstämma mej vad jag ska ha för skaft på denna. Den är fullconvexslipad.Jag har bara lite slipning kvar på bladet. Antingen svart G10 eller färgad boxelder. Jag ska ta bättre bild på bladet imorron.
Seved

Boxelderskaft.

closup-1.jpg
[/IMG]

kniv.jpg
[/IMG]

Det blir snyggt vilket som. Men det skulle bli mycket snyggare (enligt min enkla mening) om du la in nåt silverfärgat (stål? nysilver? nåt så'nt) över insex-skruvarna. Eller kanske läderplugg.

Om jag ska ha boxelder skaft tänkte jag ha svartspacer mellan tången och skaftplattorna. Om jag ska ha G10 blr det nog vit eller kanske grå spacer. Hm får fundera hur jag gör med skruvarna.

Seved

Torx är ju ingen höjdare.....

Om jag jämför med annan smyckesfabrikation så är kontrastrande materlal alltid sökt, vad med diabas?
//J

Ja det brukar bli bra med lagom kontrast. Det blanka bladet och svart G10 borde iof bli bra kontrast. Ha ha jasså gillar du inte torx det tycker jag är rätt sexigt ha ha. men blanka skruvar eller snarare nitar om det blir svart G10.

Seved

Nu har jag slipat skaftet till 60 korn. Ursäkta dom dåliga bilderna, ska ta bättre bilder imorron i dagsljus.

survival-convex1.jpg

survival-convex.jpg

survivalconvex2.jpg

Seved

Nu är den färdig. Det kommer att bli en svart kydexslida till den.
Jag hittade lite halvdålig masur häromdan så jag var tvungen att fota kniven med det.

survival-och-masur.jpg

Med-motorsg.jpg

survival-modell.jpg

Seved

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
seved1 Skaft till budgethunter Utrustning allmänt 6

Liknande trådar

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg