Vad får man här?

Längre fram har de med läderslidan för 10$, säkert samma sänkeskvalitet.
Det trista är att haiga pojkar handlar av dem, understödjer verksamheten etc. Sen att vissa skojfriskt tilläger för att kontrollera dem. Vilken kontroll då, att de fick pengar och en order till?
Slutar folk handla hos dem måste de slå igen den delen av dealen. Det trista är bara att den sista idioten inte är född ännu.
go tur

Fattar inte heller varför man vill ha en kopia. Köper man en F1 så vill man väl ha en F1 och inte nåt skit? Kvalitet kostar, och man får alltid vad man betalar för. Fattar inte varför alla ska vara såna snåljåpar. Har man inte råd med en dyr kniv köper man ju en billig (och när det gäller mora så är den också bättre IMHO, men det är ju en helt annan tråd..). Man lurar ju aldrig nån annan än sig själv. "Skulle bara testa..", well, du har testat en sketen kopia med skitstål och inte den riktiga, så vari ligger testet?

Kvalitet kostar, och man får alltid vad man betalar för.
Mja, det är tyvärr knappast så att du alltid får hög kvalité bara för att du betalar ett högt pris.

Dock ställer jag mig också ytterst tveksam till att köpa piratkopior. Det enda du får där är ju ett falskt märke och sannolikt ingen kvalité alls.

Att köpa en pryl från ett märke som gör bra grejer till lägre pris än "premium"-märkena tror jag dock kan vara en bra affär i många fall. Mina gamla Everestjackor har tjänat mig väl, och jag tvivlar på att jag fått stort mycket bättre saker om det stått Fjällräven eller Haglöfs på dem (däremot hade de kostat mycket mer)...

Var för ska man subventionera sådan här skräpverksamhet?
Jag hade tveklöst valt en Mora framför denna kniv, av flera skäl.
Den här kopian är säkerligen inte bättre än någon annan kinakniv för samma summa. Det är utseendet som skruvar ens tankar åt annat håll.
Nej lägg ner och spara lite till och skaffa originalet.

Plus att Mora knivarna tillverkas i Sverige och vi ska väl hjälpas åt så vi iaf får ha kvar några jobb :)

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg