Som företagare med snart tio års erfarenhet av GPS blir man ibland ställd inför en som jag upplever omöjlig situation. Trots våra låga priser förekommer det att kunder ibland hittar samma vara hos annat data- eller postorderföretag till samma eller ibland lägre pris. Inget fel i det. Problemet är att om allt inte fungerar som det ska så kan inte vissa företag alltid ge fullgod support.
Det händer allt oftare att dessa strandsatta kunder kontaktar mitt företag och vill ha del av vår support. Hur jag än gör känns det fel:
* Om jag hjälper kunden så ökar kostnaden för mina övriga kunder men jag kanske fått en framtida kund.
* Om jag artigt påpekar att varan inte är köpt hos mig och att man ska vända sig till företaget sålt varan som inte kan/vill ge support så blir man klassad som en tjurig typ.
Se detta som en kundenkät! Hur bör man göra? Finns förslag på andra alternativ?
MVH/Christer
http://www.clover.se
[Ändrat av stigvig 2004-10-16 kl 11:23]
Det händer allt oftare att dessa strandsatta kunder kontaktar mitt företag och vill ha del av vår support. Hur jag än gör känns det fel:
* Om jag hjälper kunden så ökar kostnaden för mina övriga kunder men jag kanske fått en framtida kund.
* Om jag artigt påpekar att varan inte är köpt hos mig och att man ska vända sig till företaget sålt varan som inte kan/vill ge support så blir man klassad som en tjurig typ.
Se detta som en kundenkät! Hur bör man göra? Finns förslag på andra alternativ?
MVH/Christer
http://www.clover.se
[Ändrat av stigvig 2004-10-16 kl 11:23]