Pryttlar...
Mycket intressant diskusion. Fler än jag som har sina standardprylar. Har mina alltid i samma ficka, så att jag aldrig behöver leta heller:
Byxor:
Höger byxficka:
Nyckelknippa m. kompass
V. byxficka:
Fodral m. öronproppar (har tinnitus).
Bilnyckel (ibland)
Mobil 3210 (min allt-i-allo. anv som anteckningsblock, miniräknare, alarmklocka, telefon/adressbok, och ja visst ja, som telefon ibland oxå)
Jacka:
Höger ficka:
Plånbok
Min Karrimor Marathon 35 som jag alltid har på armlängds avstånd:
Fleecetröja.
Lampa till cykeln.
Första förband
Sportvattenflaska 7,5dl
Fryspåse m. påsförslutare modell ståltråd i plast (påsen oftast fylld med spaghetti/buljongtärning när jag är på väg till jobbet)
Bok/läsning
CD-skivor i tygfodral
Minidisc m. hörlurar (md:n trasig f.n. så den får inte hänga med).
Jobbar som personlig assistent, så det uppkommer ofta situationer där jag får 'vänta', d.v.s att jag måste slå ihjäl död-tid själv. Därav boken och musiken.
Danne - Nu ska vi inte tala om vad jag fyller fickorna med om jag är ute i skogen...
[Ändrat av Fluoronauten 2003-02-17 kl 23:58]
Mycket intressant diskusion. Fler än jag som har sina standardprylar. Har mina alltid i samma ficka, så att jag aldrig behöver leta heller:
Byxor:
Höger byxficka:
Nyckelknippa m. kompass
V. byxficka:
Fodral m. öronproppar (har tinnitus).
Bilnyckel (ibland)
Mobil 3210 (min allt-i-allo. anv som anteckningsblock, miniräknare, alarmklocka, telefon/adressbok, och ja visst ja, som telefon ibland oxå)
Jacka:
Höger ficka:
Plånbok
Min Karrimor Marathon 35 som jag alltid har på armlängds avstånd:
Fleecetröja.
Lampa till cykeln.
Första förband
Sportvattenflaska 7,5dl
Fryspåse m. påsförslutare modell ståltråd i plast (påsen oftast fylld med spaghetti/buljongtärning när jag är på väg till jobbet)
Bok/läsning
CD-skivor i tygfodral
Minidisc m. hörlurar (md:n trasig f.n. så den får inte hänga med).
Jobbar som personlig assistent, så det uppkommer ofta situationer där jag får 'vänta', d.v.s att jag måste slå ihjäl död-tid själv. Därav boken och musiken.
Danne - Nu ska vi inte tala om vad jag fyller fickorna med om jag är ute i skogen...
[Ändrat av Fluoronauten 2003-02-17 kl 23:58]