Re: Re: Grott-koordinat
Ja du Michael...
Jag har faktiskt inte en susning om hur man ska konvertera de koordinaterna. Själv så gick jag till bibiloteket och slog upp dom i den gamla Generalstabskartan och jämförde sen med Terrängkartan.
Stockholms horisont är, om jag inte är helt ute och cyklar nu, detsamma som Stockholms gamla observatorium.
Jag ska fixa en vägbeskrivning åt dig, men inte just nu (hinner inte).
Vill du ha sällskap i grottan så ställer jag gärna upp. Jag är där några gånger om året och kryper. Säg bara till!
miccolli; sa:Hej stefan.
Det var just från ditt inlägg jag tog koordinaterna. Jag var mest intresserad av just koordinaterna och hur man kan navigera efter dem. Det som gjorde mig fundersam i detta fall var "Longitud 0 enl Sthlms horisont".
Givetvist är jag intresserad av en vägbeskrivning då det var jakten på grottor som ledde mig till ditt inlägg. Jag kommer att passera området närmare sommaren och hadde tänkt att ta vägen förbi.
/Michael.
Ja du Michael...
Jag har faktiskt inte en susning om hur man ska konvertera de koordinaterna. Själv så gick jag till bibiloteket och slog upp dom i den gamla Generalstabskartan och jämförde sen med Terrängkartan.
Stockholms horisont är, om jag inte är helt ute och cyklar nu, detsamma som Stockholms gamla observatorium.
Jag ska fixa en vägbeskrivning åt dig, men inte just nu (hinner inte).
Vill du ha sällskap i grottan så ställer jag gärna upp. Jag är där några gånger om året och kryper. Säg bara till!