Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Va fan!!!
- Trådstartare frapp
- Start datum
jag kan
hallå frappen,
long time no see! jag trodde du satt i nåt grustag i Vitryssland eller nåt- jag är inte van vid att du är hemma...
Och över till avdelningen kamerasnack:
jag är sugen på en 2x konverter och en 20-35/2.8 men är pank... Hur ser ditt förråd ut? skaffat några nya godsaker på sistone?
Ha de gutt
/erik
som skickar in sitt inlägg av ren solidaritet gentemot klubben - det verkar inte vara så många andra som orkar förbarma sig ...
hallå frappen,
long time no see! jag trodde du satt i nåt grustag i Vitryssland eller nåt- jag är inte van vid att du är hemma...
Och över till avdelningen kamerasnack:
jag är sugen på en 2x konverter och en 20-35/2.8 men är pank... Hur ser ditt förråd ut? skaffat några nya godsaker på sistone?
Ha de gutt
/erik
som skickar in sitt inlägg av ren solidaritet gentemot klubben - det verkar inte vara så många andra som orkar förbarma sig ...
Yo Hult Bult.
Som jag ser på det så har du rest mer än vad jag har gjort den sissta tiden...eller?
Kamerafronten ja.
Viktligt ämne att språka ut om.
Då blir du säkert avunsjuk när jag säger 600 f4......
........Nej bara skojade. Men lustigt att du skulle säga 2x konverter. För en sådan köpte jag beg. igår för 1700. Helt okej tyckte jag.
Vad annars... Precis innan du stack köpte jag en 300f4 och sen blev det ett 50f1,4 som jag ska sälja igen för att jag inte är riktigt nöjd med det.
Du får väl sy ihop några paddor så du kan köpa nya gluggar.
Hoppas att du har påtat lite så man får se hur du hade det.
Som jag ser på det så har du rest mer än vad jag har gjort den sissta tiden...eller?
Kamerafronten ja.
Viktligt ämne att språka ut om.
Då blir du säkert avunsjuk när jag säger 600 f4......
........Nej bara skojade. Men lustigt att du skulle säga 2x konverter. För en sådan köpte jag beg. igår för 1700. Helt okej tyckte jag.
Vad annars... Precis innan du stack köpte jag en 300f4 och sen blev det ett 50f1,4 som jag ska sälja igen för att jag inte är riktigt nöjd med det.
Du får väl sy ihop några paddor så du kan köpa nya gluggar.
Hoppas att du har påtat lite så man får se hur du hade det.
prylar
50/1.4 ! jag hittade den gamla 1.8 i Australien för 400spänn- tyckte den dög till mig, lite seg i AF bara...
sålde förresten min soligor vidvinkelzoom för nån dag sen- tänkte skaffa mig nåt ljusstarkare sen då jag blir rik...
1700 för convertern låter relativt billigt- jag har inte sett den för mindre än 2000 (men har å andra sidan inte letat så där stenhårt)
funderar även på att sälja min sigma 2.8standardzoom & bara köra med 50mm- det ska tydligen främja kompositionen att köra fasta gluggar å det kan jag behöva
hmm, mkt kamerasnack blev det - då blir väl hårdrockaren nöjd
jag har precis framkallat det mesta från resan men har inte hunnit rama osv - finns det nån som har en diaprojektor att låna ut?
det verkar mest ha blivit bildar à la semesteralbum - tror tyvärr inte de är så spännande att kolla på förutom för mina å Jennys närmande sörjande... (fast du är såklart välkommen förbi om du vill ta en flukt)
50/1.4 ! jag hittade den gamla 1.8 i Australien för 400spänn- tyckte den dög till mig, lite seg i AF bara...
sålde förresten min soligor vidvinkelzoom för nån dag sen- tänkte skaffa mig nåt ljusstarkare sen då jag blir rik...
1700 för convertern låter relativt billigt- jag har inte sett den för mindre än 2000 (men har å andra sidan inte letat så där stenhårt)
funderar även på att sälja min sigma 2.8standardzoom & bara köra med 50mm- det ska tydligen främja kompositionen att köra fasta gluggar å det kan jag behöva
hmm, mkt kamerasnack blev det - då blir väl hårdrockaren nöjd
jag har precis framkallat det mesta från resan men har inte hunnit rama osv - finns det nån som har en diaprojektor att låna ut?
det verkar mest ha blivit bildar à la semesteralbum - tror tyvärr inte de är så spännande att kolla på förutom för mina å Jennys närmande sörjande... (fast du är såklart välkommen förbi om du vill ta en flukt)
Ehhhh Ehhh F som i F och inte EOS?????
Nu fattar jag inte. Det är ju kass. Man kan väl inte köpa Nikon när det finns Cannon. Jag menar det är som att köpa Mercedes när det finns BMW. Dom har ju samma gammla sunk-bajonett som dom hade på 50-talet. Canon bytte i alla fall 87-. Nikon bara bygger på och bygger på och det blir krångligar och krångligare. Titta bara på trafiken i Göteborg. Så kan det gå när man bygger på och bygger på. Spårvagnar, cyklister, bussar och bilar i en salig blandning.
Och ryktet om att Nikon skulle ha bättre optik är kvallificerat skitsnack. Canon som företag omsätter nog 30 gånger så mycket som Nikon, så det skulle nog inte vara speciellt svårt för dem att plocka fram en skarp glugg.
Canon uppfann:
Asfäriska linser
Flourit linser
IS -bildstabilisator
DO -diffraktionselement(hälften så stora teleobjektiv)
Canon leder Nikon går andreman!!
men kolla http://www.cyberphoto.se/cyberborsen
Nu fattar jag inte. Det är ju kass. Man kan väl inte köpa Nikon när det finns Cannon. Jag menar det är som att köpa Mercedes när det finns BMW. Dom har ju samma gammla sunk-bajonett som dom hade på 50-talet. Canon bytte i alla fall 87-. Nikon bara bygger på och bygger på och det blir krångligar och krångligare. Titta bara på trafiken i Göteborg. Så kan det gå när man bygger på och bygger på. Spårvagnar, cyklister, bussar och bilar i en salig blandning.
Och ryktet om att Nikon skulle ha bättre optik är kvallificerat skitsnack. Canon som företag omsätter nog 30 gånger så mycket som Nikon, så det skulle nog inte vara speciellt svårt för dem att plocka fram en skarp glugg.
Canon uppfann:
Asfäriska linser
Flourit linser
IS -bildstabilisator
DO -diffraktionselement(hälften så stora teleobjektiv)
Canon leder Nikon går andreman!!
men kolla http://www.cyberphoto.se/cyberborsen
hmmmm, debatten - nikon vs. canon.... har och kommer att föregå i århundraden......... det hela handlar väl om smak. För skillnaderna i utrustningen är ju inte speciellt stor, på vissa plan är nikon bättre och på andra canon. Själv kör jag med en gammal F4, och skulle aldrig kunna gå över till canon..... anledning - just det att jag kan använda objektiv från 50-talet....... man skall använda det man trivs med och inte lägga så stor vikt på vad andra tycker och tänker om "sitt" märke.
tja, med tanke på att jag är ny inom klättrings-världen så kände jag inte till detta faktum.... men, är det då kameran som gör bilden? i så fall råder jag alla att skaffa canon!!!! och gäller samma sak klättring, då måste jag fan skaffa värsta prylarna så jag kan bli lika duktig som herr rapp.....
Nja, saken är ju nog den att om jag så kör med "smena" så blir bilderna bra för att jag gör vissa överväganden innan jag trycker på knappen....
Nja, saken är ju nog den att om jag så kör med "smena" så blir bilderna bra för att jag gör vissa överväganden innan jag trycker på knappen....
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg