Utvärdering Hilleberg Akto vs Terra Nova Laser Competition

men han är inte där än, 3 inlägg kvar. Akto vs. Laser: konstruktionen är nästan identisk, men laser har inte lika bra slitstyrka, akto hade varit mitt val. viktskillnaden är inte så stor som den verkar

Är de verkligen identiska..? Det laser jag sett saknade ventiler, Akto har tre...
Stor skillnad på kondens. Men laser kanske har uppdaterats..? Såg det för 1,5 år sen.

//J

Laser comp är nog smalare i ändarna också. Det har bara en utspänningspinne i varje ände jämfört m Aktots två.

Själv har jag bara egen erfarenhet av Laser comp o kan inte göra nåt jämförelse. Jag tycker inte att det känns som att det kommer hålla i evig tid o letar efter ett lite mer robust tält för vanliga helgturer hemma (mest cykel o kajak).

Är de verkligen identiska..? Det laser jag sett saknade ventiler, Akto har tre...
Stor skillnad på kondens. Men laser kanske har uppdaterats..? Såg det för 1,5 år sen.

//J

På laser kan man höja kortsidorna så att du ventilerar den vägen. Detta är liknande på Akto't. Det som dock saknas, vilket är ett stort minus, är toppventilen. Jag förstår verkligen inte varför Terra Nova inte sätter in en toppventil på tältet. Det väger inte så himla mycket mer.
//Peter

Liknande trådar

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg