Utslitna friluftskläder för mönsterkonstruktion sökes

Jag har tänkt börja sy lite egna friluftskläder. Men det är ju lite svårt att få tag bra mönster... Så skulle det vara så att du har något utslitet plagg som har varit funktionellt, storlek L-XL, så är jag intresserad av att köpa det för en billig penning. Om inte annat kanske vi kan göra ett byte, jag får plagget som jag sprättar, och du får tillbaka ett mönster. Eller det kanske finns någon som redan börjat kopiera mönster. Hör av dig i om du skulle vara intresserad av att byta mönster i sådana fall!
Johan

Hejsan,

jag har varit inne på samma tanke. har du hittat någon bra butik som säljer "tyget". jag har själv hittat fleece i några butiker men jag är lite(!) osäker på kvaliteten.

Hälsningar

Bengt

seeme i örebro har tyger

ifall ni vill ha tag i tyger så tror jag att Seeme i Örebro(tel 0196117982) är rätt för er. Har inte sjäv beställt därifrån än men jag har hört att de ska ha 'riktiga' tyger. Hör av er ifall ni lyckats få ihop nått plagg. Vore roligt å höra ifall det blir bra. Är själv sugen på att sy en fleccewindstopper jacka.

Jag har sytt ett par byxor

Jag har sytt ett par fleecebyxor i polartec 200 som jag har köpt från seeme, jag åkte tåg till örebro, och blev hämtad av dem på stationen, jättebra service!

//Nyman

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Moga Mönster till friluftskläder (främst regnjacka)? Gör det själv 5

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg