Utsidans Fotoalbum

Jag lade in några nya bilder i mitt album. Kul ide fastän jag själv inte lägger ner så mycket tid på fotografering. Och positivt att kunna glädjas över andra medlemmars äventyr och få en bild av dem.

MEN konstaterade då att de som gett en del av mina bilder 1.or..? var personer som hade super fina album! Hur orkar dessa leta runt och ge 1:eek:r och 2:eek:r..?
Var har man då fokus? Vilken vardag har man då..?

Mitt förslag är att det är bara 5 som kan delas ut!
Då är tävlingsmomentet borta och då kan medlemmarna bara ge positiva recensioner.
Som det är nu kan en del inte hantera vardagen...
Fram för mer kärlek mellan oss friluftsmänniskor

Hälsningar Finn.

Drakryggen; sa:
Mitt förslag är att det är bara 5 som kan delas ut!
Då är tävlingsmomentet borta och då kan medlemmarna bara ge positiva recensioner.
Som det är nu kan en del inte hantera vardagen...
Fram för mer kärlek mellan oss friluftsmänniskor

Hälsningar Finn.

Vad är vitsen med att bara dela ut 5:eek:r? Kan man då inte slopa betygsättningen helt och hållet istället!? Tävlingsmomentet är ju då också helt borta..

Nu varken tittar eller betygsätter jag bilder här på utsidan..men jag bara undrar vem som egentligen har problem med att hantera saker här. Lägger man upp bilder med vetskapen om att dessa kommer att bli bedömda och även betygsatta så får man nog räkna med att det kan komma att bli låga betyg..

Att få en 1:a på en bild behöver ju inte innebära att det inte finns någon kärlek mellan friluftsmänniskor. Eller..!? ;=)

Visseligen är det kul att titta på vältagna bilder,men lite mer personliga fotoalbum tycker jag vore trevligt.

Fotoalbumet

Tro mig jag har inga problem med en 1.a som betyg på mina bilder... det var sambandet att de som oneklingen har jätte fina album går in och recencerar andra negativt istället för att ge beröm.
men det kanske är vardagen att det mesta ska bedömas..?
Jag är övertygad att kärlek och sambandet att med att negativt belöna inte hör ihop.
men det kanske vi kan diskutera privat istället i forumet.

Alla dina bilder är ju värda betydligt mer än ettor och jag kan ju hålla med om att om man betygsätter en bild med 1, eller för den delen 5 så kan det ju vara intressant att höra en bakomliggande motivering annars blir betyget bara ett nummer utan egentlig relevans.

/David

Håller med!

Att sätta 1:a på någon av dom bilderna verkar lite underligt...kul fotoalbum föresten..

clindh

Forumvärd
Notera att de rösterna är ett eller flera år gamla.
Numera kan man inte rösta utan att samtidigt ge en motivering.

Vill du se vem som röstat, klicka på "Se även röster utan kommentar". Man är iallafall inte anonym...

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg