Trådar på smala teman där det visar sig existera många som tycker den väldigt smala frågan är oerhört intressant och har mycket kunskap att bidra med. Det finns väldigt många sådana trådar!
Nu är det ju en viss balansgång. Det finns smala ämnen som inte skulle vara intressanta om de blev breda.
Otillgängliga platser dit ingen vill, t ex, utifrån personligt intresse. Den som riktar för mycket strålkastarljus på sådant innehåll riskerar hamna i onåd med
The Dark Side Society...
(Jag får tydliggöra att det inte är ett hot.
@fowwe klargör ändå längst ner i inlägget att han inte funnit belägg för dess existens. Men det finns heller inga belägg som helt utesluter hypotesen om dess existens! Vi vet ju heller ingenting om hur långt de är beredda att gå för att bevara hemligheten. Jag skulle som minst råda den som uppmärksammar folktomma platser att fortsätta som vanligt men iaktta försiktighet!)
Sedan har vi trådar där det är lite svårt att ta trådstartaren på allvar, men bemötandet är så öppet, icke-fördömande (nåväl, de flesta) och genomseriöst (jaja, de flesta!). T ex den här
om att leva i vildmarken.
Varje försommar kommer ju inläggen där det uppenbart är någon som knappt vandrat innan som planerat nån vansinnesrutt genom Sarek. Väldigt underhållande. Bemötandet är... varierat. Oftast seriöst och uppmuntrande. Det är ett trevligt community det här.
Det finns mycket om t ex DIY som man skulle kunna samla och lyfta under en sådan där tematisk, typologigenomskärande sektion som jag efterlyste.
UL trendar ju annars väldigt, i andra kanaler. På Facebook finns ju en grupp med närmast sektbetonade regler om vad det man skriver om max får väga. Det roliga med Utsidan är att de båda lägren finns under samma tak.
Skal vs gore-tex är en annan vattendelare med sektliknande tendenser i de båda lägren, kanske särskilt i skallägret som många "erfarna" gått över till. (Under senare tid finns också ett allt större vandra-i-tunn-löparskoläger med avancerade vandrare som uppnått frälsning.)