Utsidan var underbar

Tyvärr måste jag säga att den en gång så underbara "utsidan" som fanns innan denna B-betonade form saknas av många.

Från att varit ett seriöst forum för ideer och tankar om friluftsliv, till att bara mer och mer bli komersiell med idiotiska saker som att erövra kottar. Om detta hade funnits i mitt intresse så hade jag surfat in på någon fritidshemssida för att kunna känna mig duktig. Min frågeställning blir då: Har ni överhuvudtaget funderat kring kvantitet och kvalitet i form av inlägg. Erat ställningstagande är ju solklart.

Trist när bra sidor med underbar layout och med intressant budskap görs om av personer med oetisk känsla.

Härmed tackar jag för mig... med det är inte p g a uteblivet friluftsintresse.

Mvh Jonas

Utsidan är fortfarande underbar

Ibland upplever människor verkligheten, också den virtuella, på väldigt olika sätt.

Jag uppfattar utsidan.se som ett mycket öppet, levande och innehållsrikt forum för frilluftsliv och närliggande områden. Innehållet växer, allt fler deltar i diskussionerna, "kvalitén" är fortsatt hög och det finns alltid möjlighet att skapa nya forum och diskussionstrådar.
Den enda förändring i forumen vi noterat den senaste tiden är en nedgång i, det i och för sig inte särskilt stora, antalet personangrepp.

Kottarna och korgarna kan säkert uppfattas som lite fåniga. De är vår metod att premiera aktiva medlemmar, Utsidans viktigaste del. Den aktivitet de utvecklar är helt avgörande för hur intressant sajten är och blir.

Huruvida den gamla layouten var mer underbar och innehållet mer intressant tidigare kan förstås diskuteras. Precisera gärna dina åsikter, så kanske vi bättre förstår vad du egentligen tycker har blivit sämre.

En sak är klar; utsidan.se har blivit mer kommersiell, i den meningen att antalet annonser kommer att bli fler. Det är priset vi betalar för att kunna fortsätta utveckla funktioner och innehåll. Läs mer om hur vi ser på det i Christer Lindhs berättelse om Utsidans utveckling, http://www.utsidan.se/om_utsidan/framtid.htm

Medlemmarnas idéer är den viktigaste källan till utveckling av utsidan.se och vi tar dem på största allvar. Vi ser fram emot fortsatt livlig diskussion kring Utsidans innehåll, funktioner och utseende. Ju mer konkreta förslagen och synpunkterna (och kritiken) är desto lättare kan vi göra något åt dem.

Ulf
Utsidan
[Ändrat av Ulf J 2000-11-27 kl 13:03]

Eh?

Jag kan bara inte låta bli att lägga mig i...

Gillenstrand! På vilket sätt skulle de personer som står bakom utsidan vara oetiska????

Vilkas talan för du när du skriver "saknas av många" och hur många är de?

Det känns som att du inte riktigt har funderat igenom din kritik, för inlägget är väldigt luddigt formulerat.

Själv tycker jag att "nya" Utsidan är Sveriges bästa community och "vertikala portal". Det är en mycket väluppbyggd webbplats!

Hälsningar,

/JOHAN

Utsidan - dålig?

Med tanke på många andra s k "friluftssajter" är baske mig Utsidan den bästa jag har sett. Visserligen har jag inte hängt med särskilt länge men tillräckligt för att kunna jämföra med den tidigare layouten.

Kottesamlandet får du ju på köpet genom att vara aktiv-vem tvingar dig att kolla hur många kottar du har, vem säger att du ska utnyttja rabatterna i butiken? För oss som inte har obegränsat med pengar kan det ibland vara ett alternativ att handla i Utsidans butik och samtidigt få lite rabatt.

Martin

Rätt bra, tycker jag.

"Kommersialisering" och annat kan givetvis diskuteras, men som "idéell föreningswebmaster" (www.frilufts.se/uppsala om någon undrar) vet jag av egen erfarenhet att det finns gränser för vad man orkar göra på sin fritid. Ska man göra det på arbetstid måste det finnas någon som betalar!

Och vad designen beträffar vill jag ha det tämligen "stramt", så för min del klagar jag inte. Men det där med smaken och baken har väl citerats förr.

Per Ytterberg

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg