Är det funktionellt att köra tights, underställ, fleece eller liknande värmelager sen skalplagg som skydd mot väder och vind?
Ja det är funktionellt. Jag brukar komplettera m ett par vanliga tunna syntet byxor (över cykelbyxorna alltså) när jag långfärdscyklar. Det värmer o jag kan skippa långkalsonger och jag känner mig mer vanlig. För att undvika att bli alltför solbränd använder jag alltid långbyxor ev lite uppvikta. Tycker att solen kan ta nåt förfärligt annars på ställen som man inte trodde att man kunde bränna sig på (vaderna tex). Syntetbyxorna väljer jag så att jag kan använda de som stadsbyxor också. Ev ska jag ta m två par nästa gång så att jag har ett par rena byxor att byta med oftare än vad jag tvättar. Att komplettera m skalkläder för att skydda sig mot väder och vind är bra. Benen blir inte så svettiga i regnbyxor (skalbyxor) men överkroppen tycker jag blir överkokt om jag cyklar i regnjacka (skaljacka), därför brukar jag ha m vindjacka eller skjorta (softshell är nog bäst nu på vintern o så blir jackan tunnare o tunnare ju varmare det blir ute, skjorta funkar också fint tycker jag).