Hej! Har en Sjösala najad som jag i början av juli ska ut i europa med. Resan är planerad till 6 veckor och det blir min första längre tur. Nu behöver jag hjälp att utrusta cykeln! Helst vill jag (såklart) köpa allt från samma butik, men det är inget måste. Vad jag hört ska evansbicycles vara bra och ha stort sortiment?
Är det stora skillnader i pris mellan utländska webbutiker, svenska webbutiker, och någon lokal cykelaffär här i göteborg? Om det inte skiljer mer än typ 15% i pris så köper jag gärna i butik här i göteborg.
Vad jag behöver hjälp med är:
- Rack till framgaffeln, gärna med möjlighet att lägga en väska "ovanpå", om det finns
- Pedaler med "dubbelfunktion", både för vanliga skor och för cykelskor (heter det spd? finns det flera olika typer av skor?)
- Cykelskor i strl 48, som passar pedalerna
- Två väskor att hänga bak
- Två väskor att hänga fram
- Styrväska
Ledordet är BILLIGT! Skiter i om det är lite sämre hållbarhet osv. Men vill ju såklart inte heller ha ren och skär skit. Jag är helt enkelt fattig. Hela klabbet får max gå på 3500kr.
Tack på förhand!
Är det stora skillnader i pris mellan utländska webbutiker, svenska webbutiker, och någon lokal cykelaffär här i göteborg? Om det inte skiljer mer än typ 15% i pris så köper jag gärna i butik här i göteborg.
Vad jag behöver hjälp med är:
- Rack till framgaffeln, gärna med möjlighet att lägga en väska "ovanpå", om det finns
- Pedaler med "dubbelfunktion", både för vanliga skor och för cykelskor (heter det spd? finns det flera olika typer av skor?)
- Cykelskor i strl 48, som passar pedalerna
- Två väskor att hänga bak
- Två väskor att hänga fram
- Styrväska
Ledordet är BILLIGT! Skiter i om det är lite sämre hållbarhet osv. Men vill ju såklart inte heller ha ren och skär skit. Jag är helt enkelt fattig. Hela klabbet får max gå på 3500kr.
Tack på förhand!