nu har det spårat ur här tror jag, fast det är klart att det är väl ett naturligt behov att kunna tömma kajaken åxå vid behov : )
utrymmet bakom sitsen är skitbra att stoppa ner dojjorna i. å svamp å lite smågrejor. har man ett bra hemgjort ryggstöd som håller grejorna kvar vid ev bad så har man garanterat allt kvar. det utrymmet vill man ju inte vara utan.
att lyfta upp fören när man samtidigt ska hålla sej över vattenytan är jävligt svårt. är kajaken lastad så kan man glömma det. (min åsikt). att trycka ner aktern å vrida runt kajaken är mkt enklare.
pumpen går väl utmärkt att klämma fast mellen benen. då har man en hand till paddeln å en å pumpa med. eller om man har flottör så kan man ju passa på och ta en macka samtidigt som man ändå ligger still å pumpar??
det är inga större problem att tömma kajaken med pump eller vad man nu har, utan att man ska behöva gå iland, tycker jag. fast håller man på och lajar i vågorna och är flera, så blir man ju lite slö om man vurpar och tar hellre bogsering in till grunt vatten. då är man ju paddlingsklar mkt fortare å kan dra ut mkt snabbare i vågorna igen : )
det är lärorikt att paddla med enn kompis som har alldeles för smal kajak : )
mycket räddningsövningar blir det och förhållandena är INTE som i t.ex ett badhus. så man lär sej å kommer på grejor hela tiden.
dags att bada lite oftare kåre??
jag menar MED kajaken.
inte paddla ut å sen gå iland å bada. för det gör du redan tillräckligt ofta : )