Utnyttja dollarkursen? nähä.

Ett sådant beteende skulle förmodligen snabbt leda till att branschen blev en aktör fattigare...

Eller menar du att detta företag är en bluff..?

//J

Jag menar ingenting, men i mina öron låter det riskabelt att låta skicka iväg ett betalt paket till nån jag inte känner på andra sidan jorden. Pga detta vill jag höra mig för om säkerheten när man gör såna grejer. Det skulle ju vara mycket lätt för en oseriös aktör att bara starta en hemsida och erbjuda liknande tjänster, men sedan behålla varorna som anländer, betalda och klara. "Jättebra idé" om man vill få gratisvaror hemsända till sig/ sitt företag. :)

Jag menar ingenting, men i mina öron låter det riskabelt att låta skicka iväg ett betalt paket till nån jag inte känner på andra sidan jorden. Pga detta vill jag höra mig för om säkerheten när man gör såna grejer. Det skulle ju vara mycket lätt för en oseriös aktör att bara starta en hemsida och erbjuda liknande tjänster, men sedan behålla varorna som anländer, betalda och klara. "Jättebra idé" om man vill få gratisvaror hemsända till sig/ sitt företag. :)

Hur vet du då säkert att inte företag 1 är en bluff också..? Enkelt för en oseriös aktör att lägga upp en sida och ta betalt för att sedan inte skicka något...

...i dessa fall får man göra precis som alltid, om x antal nöjda kunder har handlat så är det gissningsvis ett seriöst företag...och underlag lär ju finnas för verksamheten, med tanke på de restriktioner som vissa leverantörer använder sig av :).

//J

Hur vet du då säkert att inte företag 1 är en bluff också..? Enkelt för en oseriös aktör att lägga upp en sida och ta betalt för att sedan inte skicka något...

...i dessa fall får man göra precis som alltid, om x antal nöjda kunder har handlat så är det gissningsvis ett seriöst företag...och underlag lär ju finnas för verksamheten, med tanke på de restriktioner som vissa leverantörer använder sig av :).

//J

Jo det är ju ett sätt, men för mig känns det inte mindre riskabelt. Det blir ytterligare ett led i beställningen där man kan bli blåst.

Skulle gärna se att man beställer via företag 2 av företag 1 och betalar sedan kalaset till företag 2 när varan anlänt till dem. Då har man bara ett avtal och bara ett företag att tjafsa med om nått skulle skita sig.

Nu är ju säkert alla amerikanare jättesnälla och pålitliga, men OM nån nångång skulle bli kriminell så är ju detta ett bra sätt att lura folk på. "NÄÄ, vi ha'nte fått nå pakeeeet!!?...vadåå?"

:)

Satsa på butik med kontanter, du kan ju faktiskt inte lika på kreditkort heller. Plötsligt fungerar det inte och vad har du då för bevis att du någonsin haft pengar på kontot?

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg