Utländska webshoppar?

Vid problem

Hur bra funkar det om man behöver reklamera lr fått fel storlek?

Någon som har erfarenhet av det?

Kollar och provar ni era planerade köp i svenska friluftsbutiker innan?

Hur vet man att den beställda varan verkligen inte är en piratkopia?
Lite pinsamt om det kommer fram när man har kontakt med den svenska generalagenten för ett märke vid ev reklamation.

Jag har bytt storlek och utnyttjat öppetköp från FaceWest och FieldAndTrek utan problem.

Amazon.co.uk skickade genast nya prylar då de första skickats till en gammal adress utan att någonsin ifrågasätta min ärlighet trots att jag teoretiskt sett kunde jag ha plockat ut båda paketen och behållit dem, men deras kommentar var "Ibland kommer saker bort, vi skickar nya.".

Från dessa återförsäljare oroar jag mig inte för piratkopior mer än jag gör från Addnature, Outnorth eller Naturkompaniet.

Men att handla från återförsäljare som BackpackingForever är mer eller mindre ett lotteri. Priserna är riktigt bra... nästan för bra faktiskt, och tittar man på omdömena butiken får så verkar det som om en på fem får vad de betalat för och resten får något annat.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg