Utländska friluftsbutiker.

Jag skulle vilja ha tips på seriösa friluftsbutiker utanför Sverige.
Tror nog att många fler än jag är nyfikna på detta.
Alltså internetbutiker, eftersökes.
Tack tack.
 
Det beror ju litet på vilket sortiment som är viktigast för dig vilken butik som kan passa.

För mig är www.expe.fr ett mycket bra ställe för att köpa klätterprylar, men de är nog ganska välsorterade i övrigt också.
 
Sack und pack

Jag beställde nyligen ett tält, Tarptent Moment, från tyska www.sackundpack.de . Jag kan rekommendera dem varmt, beställning och betalning gick smidigt och de är bra att ha att göra med. Priset var lite högre än Tarptents amerikanska pris (ung. samma pris i euro som TT tar i dollar), men det blev ändå billigare än att beställa från USA (man slipper ju tull, moms, moms på tull etc.). Frakten kostade bara någon hundring.

Tyvärr har de bara en tysk webbutik, men det borde inte vara några större problem med google translate. Jag gissar att de kan svara på engelska om du mailar frågor.

Mtp att tarptent är halvsvårt att hitta i Europa så är det värt att kolla in sackundpack, tycker jag!
 
Jag har inte handlat där själv än, men http://www.fieldandtrek.com/ verkar ha riktigt bra priser.
Det där med prisnivån stämmer, åtminstone om man är lite vaksam på reapriser kan man göra riktiga fynd. Jag tänker dock personligen bojkotta dem för all framtid, sedan jag beställt en brännare + kokkärl, som tillsammans vägde under 200 g och med råge hade fått plats i en 12x12x14 cm ask. Gissa om min förvåning, när jag får en hyfsat tung papplåda modell flyttkartong i famnen!
Nä jag väl öppnat paketet, ligger där en 5 cm tjock, blytung katalog på glanspapper i nästan A3-format (som jag naturligtvis inte bett om, all varuinfo finns ju på nätet), annat värdelöst reklammojs jag inte bett om, samt kilovis med små plastremsor som utfyllnad. Tog en stund att gräva sig fram till de beställda pyttesakerna.
Ett företag med den graden av miljömedvetenhet tänker i varje fall inte jag stödja.

En positiv motvikt, om man nu håller sig till UK: www.ultralightoutdoorgear.co.uk. Fina grejor till vettiga priser, rimliga fraktpriser och snabb, vettigt förpackad leverans, välupplagd hemsida med mycket info om sakerna, snabba svar om man har ytterligare frågor, m m.
 
Vad

skall du köpa? Textil bör man köpa från inom EU p g a tullar. USA och Canada har billiga listpriser men det blir stora påslag i slutändan.

Reatipstråden är bra för att hitta udda leverantörer.

En butik jag handlat rätt ofta från och som frekvent har mycket låga priser på modeller från tidigare säsonger är http://www.telemark-pyrenees.com/en/

Thure
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
forslund Utländska friluftsbutiker TOP 10 Butiker och leverantörer 10
avslutat080903 Utländska friluftsbutiker på nätet Butiker och leverantörer 5
niklas1965 Utländska webshopar som skickar till Sverige! Butiker och leverantörer 2
Zorozv Friluftsbutiker i Sundsvall Butiker och leverantörer 3
Loijzan Friluftsbutiker i Skåne Butiker och leverantörer 19
Nellib Friluftsbutiker i Malmö/Lund med omnejd Butiker och leverantörer 7
Kanii Friluftsbutiker i Helsingfors Butiker och leverantörer 6
oj77 Friluftsbutiker i Luxemburg Butiker och leverantörer 0
Njutaren Outdoor gear, Friluftsbutiker i London Butiker och leverantörer 3
egs Varför finns det nästan inga friluftsbutiker på Söder?? Butiker och leverantörer 35
L-Å B Friluftsbutiker i Örebro Butiker och leverantörer 9
Jockemeister Friluftsbutiker i Tours/Paris? Butiker och leverantörer 2
PalleKuling Friluftsbutiker i Paris? Butiker och leverantörer 2
MrZog Friluftsbutiker på Manhattan Butiker och leverantörer 3
prylManne Friluftsbutiker i göteborg? vilka och var? Butiker och leverantörer 10
Jockemeister Friluftsbutiker i Poznan, Polen? Butiker och leverantörer 2
avslutat080903 Düsseldorf - tips på friluftsbutiker Butiker och leverantörer 1
newi Sveriges bästa friluftsbutiker topp 10. Butiker och leverantörer 55
gregerjohansson Friluftsbutiker i Sthlm? Butiker och leverantörer 21
per160 friluftsbutiker i USA sokes Butiker och leverantörer 18
langby Friluftsbutiker i Berlin Butiker och leverantörer 5
hellmanskungen Friluftsbutiker på nätet!? Butiker och leverantörer 4

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg