Ok, med risk att detta har diskuterats förut frågar jag nu inte om det går utan hur man skall göra. Jag vet att det finns folk som kan. Har tidigare åkt på ett par styva plankor till turskida och har lyckats svänga och åka utför om jag lagt mycket vikt bakåt på skidan. Vad gäller utför så är jag helt novis dock.
Skall nu köpa turskidor med stålkant och undrar hur man skall göra för att ta sig ner med dessa på det lite roligare sättet, nämligen att svänga sig ner.
Har någon tekniktips för en novis?
Skidorna är Alpina Backcountry 60 med 3/4 stålkant. (Ganska mjuka skidor med spann).
För att ingen skall undra så är mitt primära mål att åka långt, ha extra säkerhet när det är isigt och kanske ha lite roligare när jag skall ner efter att jag åkt upp.
//JAnne
Skall nu köpa turskidor med stålkant och undrar hur man skall göra för att ta sig ner med dessa på det lite roligare sättet, nämligen att svänga sig ner.
Har någon tekniktips för en novis?
Skidorna är Alpina Backcountry 60 med 3/4 stålkant. (Ganska mjuka skidor med spann).
För att ingen skall undra så är mitt primära mål att åka långt, ha extra säkerhet när det är isigt och kanske ha lite roligare när jag skall ner efter att jag åkt upp.
//JAnne