Utelivsmobil

..och min Nokia 3310'a låg i en ficka med dragkedja i en torr tröja innanför regnjackan. Voila! Så försvann en tredjedel av tecknen på displayen pga fuktskada.

Fast å andra sidan klarade den att tappas i marken utan några större skador efteråt (nån liten plastbit i hörnet av skalet försvann).

Re: Re: Re: Re: lättvikt

Håkan K; sa:
Tror inte en plastpåse ger T39:an lika bra stötskydd som R310. Jag har slagit av volymswitchen en gång på min T39, vid drop i betongen.

/Håkan

nu skall du inte skylla ditt handhavandefel på telefonen.. Använder man headset och röststyrning så behöver man inte fumla med telefonen och då tappar man den inte.. SÅ DET SÅ!!

;)

Re: Re: Re: Re: Re: lättvikt

FJS90/91; sa:
Håkan K; sa:
Tror inte en plastpåse ger T39:an lika bra stötskydd som R310. Jag har slagit av volymswitchen en gång på min T39, vid drop i betongen.

/Håkan

nu skall du inte skylla ditt handhavandefel på telefonen.. Använder man headset och röststyrning så behöver man inte fumla med telefonen och då tappar man den inte.. SÅ DET SÅ!!

;)

Åom man haur tillefaunen i schortfickan åo bojjer saij frammaut sau trillar den i goulvet.

/Håkan - nej, jag har fortfarande inte lärt mig skånska...

O-tapp-bar telefon

Jag vet!

Man kanske skulle uppfinna en o-tapp-bar telefon som klistrar sig fast i jackfickan och vägrar bli tappad? Men som känner av hjärnvågorna när man vill lägga ifrån sig den och då släpper greppet? Med inbyggt regnskydd kanske som fälls ut automatiskt vid en viss luftfuktighet. Det borde man kunna tjäna en hacka på, framförallt om man bygger in GPS, kartor, eldstål, tält och en ishacka... *gnider sina händer*

//Arbetslösa Cecilia

Nokia 6250

Nokia 6250 är nog tåligare än genomsnittet, men det är nog samma problem som med R310, att den är svår att få tag i. Nokia 6250 är nyare än R310 och har WAP.

Per Brune

Re: O-tapp-bar telefon

ceciliaw; sa:
Jag vet!

Man kanske skulle uppfinna en o-tapp-bar telefon som klistrar sig fast i jackfickan och vägrar bli tappad? Men som känner av hjärnvågorna när man vill lägga ifrån sig den och då släpper greppet? Med inbyggt regnskydd kanske som fälls ut automatiskt vid en viss luftfuktighet. Det borde man kunna tjäna en hacka på, framförallt om man bygger in GPS, kartor, eldstål, tält och en ishacka... *gnider sina händer*

//Arbetslösa Cecilia

Ja eller så köper man sig ett par kongas

;)

Re: O-tapp-bar telefon

ceciliaw; sa:
Jag vet!

//Arbetslösa Cecilia

Glöm inte att stoppa i en rakapparat för oss killar/män. Så man kan raka sig medan man hör ”just nu är det många som ringer men vi besvarar ditt samtal så fort vi kan”.

Per Brune / just nu orakad

Re: Re: Re: Re: Re: lättvikt

FJS90/91; sa:
;)
Och hur många kompisar kan du lagra i minnet för röststyrningen??? Min Nokia (6210) har minne för totalt 250 telefonnummer och då måste jag minsann ner där och fippla med fingrarna när jag ska ringa runt och berätta för alla dem att jag är på hajk och vilka fina fiskar jag just dragit upp... (Den är så häääääääär stor - jag lovar!!!!)
=> Keep phoning! :)
#Magnus

Re: Re: Re: Re: Re: Re: lättvikt

mgullo; sa:
FJS90/91; sa:
;)
Och hur många kompisar kan du lagra i minnet för röststyrningen??? Min Nokia (6210) har minne för totalt 250 telefonnummer och då måste jag minsann ner där och fippla med fingrarna när jag ska ringa runt och berätta för alla dem att jag är på hajk och vilka fina fiskar jag just dragit upp... (Den är så häääääääär stor - jag lovar!!!!)
=> Keep phoning! :)
#Magnus

hep..hep.. det finns ännu idag ingen Nokia med fungerande röststyrning, så du måste oavsett vad du än gör fippla med fingrarna.. Du tror väl inte jag hade haft ericsson om nokias röststyrning hade funkat?

:)

siemens me45

Hejsan
Jag har nyligen införskaffat en siemens me45 och hittills har den fungerat väldigt bra. Har bara tappat den några få ggr från låg höjd (>1m) men den verkar ha ett stöttåligt skal. Dee har smidiga menyer och är dessutom jäkligt snygg. När jag köpte luren berättade killen i affären att en försäljare av siemens telefoner hade använt sin telefon som drinkpinne! Enlgt historian hade han även dunkat telefenon, allt vad han kunde, rätt i disken och den hade fortfarande fungerat. Man för väl ta historian med en nya salt men jag tror på den iallafall.

//Pontus

T39

Råd & Rön nr 10 dec. 2001 (http://www.radron.se/templates/test____2394.asp)
Ericsson T39 soppade banan vad gäller att tåla fukt, dessvärre finns inte hela artikeln att tillgå på deras hemsida.

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg