Usch

Måste bara säga att ibland är det otroligt tröttsamt när den ena efter den andra nästan blir idiot förklarad pga nån fråga eller åsikt! För att inte tala om när det blir fråga om kläder och utrustning..Gud nåde om man inte har "rätt" utrustning..Enligt vem egentligen? Stackars den nyinvigde på Utsidan som ibland får läsa en hel del meningslösa inlägg!!(Kanske detta är ett sådant??Det avgör bara ni själva)surfade runt lite nyss på sidan men jag blev bara trött..därav detta inlägg.

/Nicklas

Meninglösa inlägg - visst har du rätt i att det kan finns sådana. Ofta är de dock en del av forumets sociala funktion.

Men folk som blir idiotförlarade för att de har fel åsikt eller utrustning? Är vi verkligen inne på samma forum?

Om det är nånting vi har svårt för här på forumet så är det ju just att enas om vad "rätt" utrustning är - och just det är ju en del av charmen!

Om man inte gillar diskussioner bör man nog inte hänga på ett diskussionsforum. :)

Nordesjö; sa:
Meninglösa inlägg - visst har du rätt i att det kan finns sådana. Ofta är de dock en del av forumets sociala funktion.

Men folk som blir idiotförlarade för att de har fel åsikt eller utrustning? Är vi verkligen inne på samma forum?

Om det är nånting vi har svårt för här på forumet så är det ju just att enas om vad "rätt" utrustning är - och just det är ju en del av charmen!

Om man inte gillar diskussioner bör man nog inte hänga på ett diskussionsforum. :)

Skulle gissa att det bla. är knivtrådarna han refererar till. Det finns viss utrustning som rör upp många känslor. Personligen tycker jag att det är kul att både traditionalister och UL/matrialfreaks får komma till tals på ett och samma ställe och utbyta idéer och erfarenheter. Detta innebär automatiskt att viss konflikt kommer att uppstå. Folk kan se båda sidor och välja själva istället för att bara bli indoktrinerade av en synvinkel.

Lukta svett och kåda, springa runt i näverstövlar från tanzania med 60 kg utrustning eller sitta på fjället i kroppsstrumpa och äta powergel med titansked. Varför inte välja det bästa från båda världar? Internet skapar möjligheter som förr inte fanns men det kräver också att du aktivt sätter dig in i sakfrågor och skapar dig en egen uppfattning istället för att blint lyssna på den lokala "gurun".

Sen kan man alltid önska att vissa diskussioner var mer prestigelösa och folket mer öppna för andra uppfattningar. Att istället för att nappa på uppenbara trollbeten ignorera personen. Men det har jag gett upp, att försöka få folk att ändra beteenden på ett community är som att valla katter. Omöjligt!

Med Vänliga Hälsningar

Kära NL (Nicklas L), jag har tagit del av ditt inlägg och du påstår att många blir idotförklarade på grund av någon fråga eller åsikt.

Som jag tolkar din utsaga (ditt inlägg) så måste man ha rätt inlägg utan åsikt för att kunna skriva i detta forum. Därmed bidrar du till det du kritiserar.

Om du frågar och jag svarar med avsikten att idotförklara dig så handlar jag fel, såvida din fråga inte är helt idotisk.

Men om du frågar och mitt svar får dig att känna dig som en idiot så beror detta inte på mitt svar utan på de känslor som uppstår hos dig på grund av mitt svar. Detta är inget jag kan påverka.

Mitt val är enkelt. Jag svarar på ett inlägg eller låter bli. Faktum är att jag oftast låter blir och att jag ibland inte svarar utan spårar ut helt.

Hur jag skall kunna skriva utan åsikter skall jag träna på. Däremot anser jag att det är RÄTT att gå i skalkläder hela tiden, med sin egentillverkade kniv med Nikkala blad i bältet och att en F1 är en overkill. Skall du vara en man? Köp en Kuhkri!
[Ändrat av Rungá 2006-04-12 kl 08:44]

Kära Roland!

Känns skönt att du vill lämna ett bidrag om detta ämnet.. =)

Kan det möjligen vara så att du känner likadant?? Då du själv finner det meningslöst att svara på vissa inläg!! Manlig?? Jo-jag är så pass manlig att jag vågar gå med en liten morakniv ute i skogen...

/Nicklas

Ja du, NL (Nicklas L). Det är ofta man känner att inlägg är helt meningslösa.

Även när jag vet att det är RÄTT med hillbergstält, BASK rygga, jörnkängor, ullunderställ och skalplagg så finns det vulkanister, gearskinanvändare, de som har bestard eller lunhagskängor, syntetunderställ, gummistövlar, paraply, gympadojor och gud vet vad!

Det värsta man får stå ut med är självbyggemodifierarer av allting och UL fantomer som bär på ingenting! Jag höll på att glömma att det finns de som använder GAS när det finns bensinkök. Jag använder bara ett multibensinkök, det går att använda alla sorter av bensin.

Det värsta är att alla andra är så envisa och hävdar att deras val av utrustning och metoder är RÄTT! Jag orkar knappast med dom och önskar jag kunde säga som Josef Vissarionovitj Stalin.

-: Kamrat, gå ut och tänk över saken!

Men nu är det inte så och alla är så envisa så man får nog dras med att bli idiotförklarad för att man bär 27 kg på ryggen...(((om det räckte med det)))....

Rungá; sa:
Men nu är det inte så och alla är så envisa så man får nog dras med att bli idiotförklarad för att man bär 27 kg på ryggen...(((om det räckte med det)))....

Ja man kan ju inte bara bära runt på kamerautrustningen så det blir lite mer än 27 kg

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg