Urberg

Sista inlägg i denna tråd av mig.
Ska man ha ett tält värt pengarna köp de som jag tid skrivit om EJ Urberg.
Vill man ha ett tält man kan lita på i högfjäll eller dåligt väder tex i utsatta lägen vid kusten välj ett i- Helsport expeditions serierna kan fås för 6-7000 kr på rea bl från Adnature eller XXL,kolla på tråden Sarek 8-0-10 dagar även de bästa vävarna på marknaden som man orkar bära med sig klarar bara några storm nätter innan de går sönder och tältstänger går av eller böjer sig man får ha dubbla stänger av de grova varianterna och många fler stormlinor än på lågpristälten om tältet ska stå kvar vid oväder samt ha vind skärmar i snö eller sten på sommaren för att minska påfrestningen.
 
Då kom äntligen svar från Outnorth:
Joanna sa:
9 mar 16:26
Hej,
lovvärd satsning på ofärgat! Men jag blir lite fundersam, när jag nu ser att alla produkterna i serien "ZeroColor" är helt vita - för det kan inte vara utgångsmaterialens "naturliga" färg? Är t ex inte polyester glåblåaktigt i ursprungsskick?
Hur bär ni er åt? Bleker ni tygen, och i så fall med vilka metoder, m h t deras miljövänlighet? (...)
Outnorth sa:
10 mar 09:14
Hej Joanna,
Tack för ditt mail. Produkterna är nästan vita, lite åt det transparenta hållet. Och det är faktiskt så som polyestern ser ut innan den är färgad. Så vi har inte färgat tyget. Ha en fortsatt bra dag och välkommen åter!
Bästa outdoorhälsningar
Stefan, Outnorth
Joanna sa:
12 mar 19:40
Hej,
jag förstår att ni inte har färgat tygen. Min fråga var om ni har blekt dem.
dem?
/Joanna
Outnorth sa:
17 mar 08:38
Hej Joanna,
Nej vi har inte blekt tygen. Granulaten som man spinner tråden av har den här färgen.
Ha en fortsatt bra dag och välkommen åter!
Bästa outdoorhälsningar
Stefan, Outnorth
 
Tältet duger nog utmärkt för dina syften. Vill bara understryka att Urbergsprodukter i stort sett alltid kan köpas med rabatt. Köper man en pryl hos Outnorth brukar man få en rabattkupong i lådan. På min står att man får 25% rabatt om man använder koden URBERG25 . Den är någon månad gammal så det kanske är oklart om det fungerar, men det går ju att testa :)

Lycka till i de djupa skogarna!
//A
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Askel Erfarenhet av Urberg (outnorths märke) Utrustning allmänt 5

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg