Hej, jag har hittat två tält i en prisklass som känns ok just nu och som verkar prisvärda. Någon som har erfarenhet från någon av dessa?
Bergans är mindre men kanske lite bättre kvalitet på tyget och lättare.
Det är främst tänkt för mig och min dotter på 4 år, för någon/ett par tältnätter vid sjö eller dyl. Ev kan campingplats bli aktuellt. Jag tror inte att jag kommer vandra så långt med det men vet ju inte hur friluftsintresset utvecklas i framtiden så vill ändå ta höjd för att det kan bli en del bärande, därav låg vikt. Tänker att 2p-tältet medan kanske blir lite litet.
Bergans hardangervidda 2p, 2.6 kg, endast 90 i tak och mindre absid 3400 kr (eller 3p för 4000)
Urberg 3p tunnel, ordentlig absid för matlagning men lite tyngre och kanske sämre hållbarhet pga tyget(?) 1m innerhöjd.
Någon input vore tacksamt!
Bergans är mindre men kanske lite bättre kvalitet på tyget och lättare.
Det är främst tänkt för mig och min dotter på 4 år, för någon/ett par tältnätter vid sjö eller dyl. Ev kan campingplats bli aktuellt. Jag tror inte att jag kommer vandra så långt med det men vet ju inte hur friluftsintresset utvecklas i framtiden så vill ändå ta höjd för att det kan bli en del bärande, därav låg vikt. Tänker att 2p-tältet medan kanske blir lite litet.
Bergans hardangervidda 2p, 2.6 kg, endast 90 i tak och mindre absid 3400 kr (eller 3p för 4000)
Bergans Hardangervidda 2-pers Tent Green | Köp Bergans Hardangervidda 2-pers Tent Green här | Outnorth
Hardangervidda 2-pers Tent från Bergans är ett rymligt, stabilt och lätt tunneltält för två personer.
www.outnorth.se
Urberg 3p tunnel, ordentlig absid för matlagning men lite tyngre och kanske sämre hållbarhet pga tyget(?) 1m innerhöjd.
Urberg 3-person Tunnel Tent G5 Windsor Wine | Köp Urberg 3-person Tunnel Tent G5 Windsor Wine här | Outnorth
3-Person Tunnel Tent G5 från Urberg är ett 3-säsongs tunneltält för tre personer.
www.outnorth.se
Någon input vore tacksamt!