Uppskatta o se naturen..

Jag tror mig förstå andemeningen med ditt inlägg, men...

...motsäger du inte dig själv här? Varför måste man "göra" mer, och "se" mindre, eller hitta mindre lugn, på fjället än i skogen?

Tundraman menar nog att andra säger så.

-"Fjällen...vad gör man där,finns ju inte ens träd att titta på??"
Folk verkar inte se de fina i naturen o hitta lugnet..

--

De flesta jag frågat förstår nog och skulle vilja, men vill inte tillräckligt mycket för att faktiskt genomföra det. En vän fattade verkligen tycket förra året (framförallt för skogsvandringar) vilket är riktigt kul.
 
Tundraman menar nog att andra säger så.

-"Fjällen...vad gör man där,finns ju inte ens träd att titta på??"
Folk verkar inte se de fina i naturen o hitta lugnet..

--

De flesta jag frågat förstår nog och skulle vilja, men vill inte tillräckligt mycket för att faktiskt genomföra det. En vän fattade verkligen tycket förra året (framförallt för skogsvandringar) vilket är riktigt kul.


Just precis...lite så jag menar.. Har två kompisar som jag umgås en del o dom gillar att fiska,fast de ska va ett ställe där man kommer nästa ända ner till vattnet med bilen.. Oj jätte fin sjö typ...dom ser inte omgivningen runt sjön..
Har försökt att få med ena snubben ut o tälta men hans ursäkt e sonen på 7år.. jag sa att de finns människor som har sin 2åring i bärstol ut till fjälls..
Lillgrabben skulle nog bli överlycklig att få en helt egen sovsäck...

Folk är helt enkelt inte intresserade att vistas i naturen el så är en ursäkt att de är farligt...

Riktigt tråkigt..

Nu har man väl märkt att de kan va en statusgrej att ha vart på keb typ liknande att man klarat en svensk klassiker att folk av den anledningen tar sig ut till fjällen men de brukar inte bli mer än den gången..
 

Liknande trådar