Upplandsleden

Det är eran web sida, bilder och text som har jag till grund för min sörmlandsleds vandring iår :) (dom etapper ni gjort), nästa vecka när jag har några dagar ledigt från jobbet gör jag vandringen Mariefred till Gnesta.
Jag kan rekomendera alla till att kika in på Tranevings web.
Sorry för offtopic kommentaren :)

//JimmyB


Tack för den goda responsen (trots offtopic ämne)!
Det är kul när någon får användning av våra bilder och kartor!
Lycka till i med vandringen i nästa vecka!
/Helena och Thomas
 
Fråga folk efter vatten på vägen....

Oj, då. Vad säger folk som bor efter leden om en massa människor kommer och frågar efter vatten? Det borde väl gå att laga mat direkt av sjövattnet, och bara bära det man skall dricka utan att värma först?

Det brukar aldrig vara några problem att hämta vatten. De vi har stött på har varit jätte trevliga och pratsamma. De har (samtliga) varit nyfikna på vart vi startat, vart vi ska och hur lång vi har gått idag osv. Mao, jätte trevlig.
Men, fyll på allt du kan när du ändå frågar.......

Ibland "ramlar man över" kallkällor. Dessa brukar ha jätte gott vatten. Kan varmt rekommenderas!

/Helena & Thomas
 
Hej.

I helgen gick jag och sambon sträckan Knivsta-Uppsala, vilket var en mysigt och fin tur genom Lunsenskogen. Till Knivsta tar du dig enkelt kommunalt, och leden börjar precis vid tågstationen. Två färdiga rastplatser fanns. Den första var ett vindskydd vid en sjö (som jag just nu inte kommer ihåg namnet på) och den andra vid Lunsentorpet ca 5 km innan man kommer till Uppsala. [...]

Den första rastplatsen där ligger vid Brantshammarsjön som så sent som hösten 2009 låg lite avsides i en skog. När jag gick där i maj i år 2010 så hade det avverkats häftigt där stigen en gång gått och resterna från stamarna hade man låtit ligga kvar där de fallit. Just vid vindskyddet såg det fortfarande hyggligt ut, men området är sig inte likt längre, tyvärr. En förbättring mot förra året var i alla fall att leden märkts upp bättre på väg mot södra Lunsen.
 
Ursäkta att jag bumpar denna uråldriga tråd men jag undrar om någon är intresserad av att gå sträckan Härjarö-Enköping eller längre med mig i början på September.
Hör av er till mig om intresse finns.

/Jakob
 

Liknande trådar