tydligen lätt att hitta?!
jag, "diskussionsstartaren", började idag vandringen från Uppsala till Barkarby utanför Stockholm. det gick alldeles utmärkt TILLS Pilsbo. där tvärdog leden mitt ute på en äng. gick runt i en dryg timma och letade och frågade människor. ingen visste något om Upplandsleden. tillslut fann jag Pilsboleden som var märkt med rött (upplandsleden orange). det konstiga var att den röda färgen hade målats på den oranga. traskade vidare på den röda, men även denna försvann. efter en del springande på privata ägor och bland lamor (!) fann jag en vettig person som sa att leden inte existerar i detta område eftersom markägarna inte vill ha en massa spring på deras mark. leden skulle visst börja igen vid erikssund.
det hela slutade med att vandringen blev bra mycket kortare än tänkt. den slutade vid Haga Kyrka när pappa kom med bilen.
Om detta stämmer så är jag riktigt sur och less på Upplandsstiftelsen som inte kan tala om detta. stämmer detta eller finns leden? andra synpunkter??? hör av er.
PS. angående titeln, jag tror 16-åringen som traskade till Gävle antingen har ruskigt lokalsinne eller så liftade han en bit...