Uppdateringar på Utsidan.se???

Har tittat på utsidan.se och funderat på varför det inte finns några uppdaterat den xx xx xx? Det vore bra att se om den sidan som jag vill bevaka har blivit uppdaterat sedan senast uatn att slösa en massat tid och pengar på en redan läst sida, vissa har slöa modem som jag.

Annars väntar jag tålmodigt på teknik forumet som ni lovade fixa åt oss.

Danke. Dan

När man som jag sitter vid en burk största delen av dygnet så går man in flera ggr per dag och kollar om det har blivit några uppdateringar på första sidan, diskussionsforumet uppdateras ju kontinuerligt men det redaktionella materialet är det sämre med, det kan ju gå flera dagar utan att det händer nåt,och det är inte bra, så nu funderar jag på att ta bort utsidan som startsida och återgå till aftonbladet.
Hälsningar
Björn Olsson

Hot eller löfte?

Helt okey med mig om du vill gå tillbaka till Aftonbladet. Jag tycker idén med Utsidan som en mötesplats för friluftsintresserade inte går att jämföra med Aftonbladet(?!).
För mig är Utsidan en plats där medlemmarna bidrar med material men där en redaktion har ett övergripande ansvar med, antar jag, betydligt knappare resurser än Aftonbladet.
Är du ute efter att bli serverad nyheter så passar nog Aftonbladet bättre.
Om du flera gånger om dagen går in och kollar efter uppdateringar har du för mycket tid över. Kanske du borde ge dig ut i skog & mark ett tag, för det är väl ändå det allting handlar om!

Lycka till/
H

clindh

Forumvärd
Bevakning skall vi ha

Bevakningsfunktioner för Utsidan är något vi funderar på. Vi tog in offert på ett sådant system nyligen men det blev tyvärr för dyrt så vi kikar på att koka ihop något eget istället.

I nästa version av forumprogramvaran kommer man kunna prenumerera på inlägg eller hela forum- det vet jag är mycket efterlängtat. Den är i betatest just nu så någon månad eller så bort är den nog. Håll ut!

Ang bevakning av Utsidan i övrigt så varken kan eller vill vi hålla samma nyhetsfrekvens som Aftonbladet. Majoriteten av läsarna är inte inne varje dag.

En "uppdaterad då och då"-information på sidan kan man få till rätt lätt men jag är tveksam till vad man får ut av det - vore det inte bättre att få en "push" via epost när det dyker upp något nytt?

Jag skrev ett inlägg tidigare om just detta där jag efterlyser idéer och önskemål runt bevakning - jag efterlyser mer input runt detta; vill man bevaka vissa sidor/notiser/artiklar/länkar osv och allt eller bara vissa kategorier/områden etc etc.
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=4842

En annan idé om man vill bevaka något är att testa Internet Explorers prenumerera-funktion - lägg sidan som favorit, välj Egenskaper på favoriten, klicka i "Gör sidan tillgänglig i nedkopplat (offline) läge" och fyll i frekvens och om det skall skickas mail till dig om den ändras.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg