Uppdatera mig!

Hej!

Jag har inte satt mig in i de senaste årets utrustning o tester så jag tänkte fråga om lite hjälp!

Nu till stundande säsong är jag sugen på lite nya prylar. Mest är det väl nya pjäxor somlockar men jag har ävenlite andra frågor.

Just nu använder jag ett par T2:eek:r som jag har meckat på ett tredje spänne (funkar skitbra!), ett par Elan Stinger o Chillibindning.

ÄR sugen på den nya T1:an! (gul o svart) någon som kör på den som kan ge komentarer?

Undrar lite om plattor! Just nu har jag ca 15mm plattor. När man är i Norge o bränner i pisterna har ju alla Rottefellas 30mm plattor. Blir det stor skillnad? O hur funkar det med så höga plattor i lös-snö, uppspårat o liknande?

Jag har inte sabbat något på min chilli!!! Mycket bättre än BD Pittbull.

Tacksam för alla svar!

Martin

duger bra det du har...

Hej !
Jag tycker det duger alldeles utmärkt det du har.Jag kör själv med Scarpa T2 och gör ju en hel del toppturer så T2:an är perfekt för mig. Jag provade Garmont Gara och det var det värsta och tyngsta jag varit med om.Speciellt upphöjningsplattor tycker jag räcker med 15, max 20 mm.
Jag kör själv med cirka 20 mm. Rottefella teleplate + telespacer (tror jag det heter).Jag tror att 30 mm är bara för extremt carvande piståkning, och det ärväl mest offpist man vill vara eller ?
Norrmännen verkar ju överdriva det där med platthöjd: som Erik Mossfeldt sa: Man behöver stege för att komma upp på dem.....
Jag kör också med chilibindningen och har inte haft några problem alls med dem (körde 30+ dagar förra säsongen),
Hälsar, Mats frank, Umeå

Tredje spänne på T2

Jag har själv funderat på att montera på ett tredje spänne på mina T2:eek:r men har inte riktigt tagit tag i det projektet ännu. Eftersom det uppenbarligen finns folk som gjort det efterlyser jag nu lite tips.

Hur funkar det att ta hål på plasten (jag antar att det extra spännet monteras ungefär som på T1)? Var kan man få tag på dem? Andra matnyttiga tips?

/Uffe

Håller med!

Att T2:an är en kanonpjäxa! Just för att den är "lagom"

Anledningen till att jag vill pröva T1:an är att jag åker mycket med Alpina åkare (har försökt övertala!)
Med deras "friåkarideal" så går det väldigt fort utför nuförtiden o jag inbillar mig att T1:an kan ge bättre stöd i höga farter. Så upplevde jag den för några år sedan när jag prövade den!?

Håller med angående plattor. Norrmän överdriver!

MVH Martin

Tredje spänne!

Hej!

Ett Scarpa-spänne kan du köpa/beställa från Outside i Malmö.

Att borra i plasten var jag också lite skeptiskt till men vi löste problemet med en "genomföringsbussning". Om du tittar på hålen till greppen på en klättervägg, så ser du hur en sådan genomföring ser ut.

Resultatet blev kanon. Nu slipper man spänna det översta spännet så hårt att plasten viker sig!

MVH Martin

Nyheter

Kolla in de nya numren av "Utemagasinet" och "Åka Skidor". Här finns lite av årets heta nyheter.

Lycka till!!

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Ego Jag ger mig!! Telemark 15

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg