Att starta vid Sitoälvsbron är, i mina ögon, klart att föredra eftersom det är snabbaste vägen in till Aktse och porten mot Sarek. Visst är det fint att vandra från Kvikkjokk också, men om det är Sarek jag är sugen på så vill jag spendera så lite tid som möjligt på att ta mig fram till Sarek.
Det kan dessutom vara möjligt att få åka båt från cykelvägens slut och till Aktse.
När det gäller Nuukeer's förslag om Tjakkeli så vill jag bara varna för att det inte är helt ofarligt att gå upp där. Visst är det en härlig upplevelse att se Rapadalen och Skiefe från en annan vy, men klättringen upp i den "ravin" som Claes Grundstens skriver om är allt annat än riskfri (enligt mig).
Vi gick ner på sidan in mot Sarek och där var det, enligt mig, bättre.
Det kan dessutom vara möjligt att få åka båt från cykelvägens slut och till Aktse.
När det gäller Nuukeer's förslag om Tjakkeli så vill jag bara varna för att det inte är helt ofarligt att gå upp där. Visst är det en härlig upplevelse att se Rapadalen och Skiefe från en annan vy, men klättringen upp i den "ravin" som Claes Grundstens skriver om är allt annat än riskfri (enligt mig).
Vi gick ner på sidan in mot Sarek och där var det, enligt mig, bättre.