Unga telemarkare

Telisprylar

annapyttepanna; sa:
Jag är 14 och har hyrt telemark ett par gånger. Tänkte köpa nästa år men var kan man hitta telemark? Hittar nästan ingenting och när jag väl hittar är allting för långt (jag är 155 cm). Skulle vara tacksam för tips.

Är man liten så kan det vara knepigt men +5 cm gör ingen skada, men i sverige kan det vara svårt att hitta så kolla tex in på

http://www.telemark-pyrenees.com/e_index.htm

TM 22 i 150 samt 160 längd
Monster 75 or 155 cm
Public Enemy 159
Shes Piste 160
Rossi B2 160

jag är 16 år och har åkt bräda i 10 år å sen förra vinter så hade jag tröttnat att gå på snöskor så fort man skulle upp på nån topp så jag började lära mig telemark okså=) det är ganska överlägset när man ska upp på berg långt från pisterna.

forum för unga...

Men om ett forum bara blir för er ungdomar missar ni ju att ta del av alla erfarenheter vi "gamlingar" samlat på oss ;-)

// Oskar, fyller 30 i nov...

mm.. håller med föregående talar =)

Det är faktiskt det roligaste.. det finns telis-åkare i alla åldrar och alla jag har träffat har varit mycket trevliga och öppna för att lära och lära av andra. Det blir så mycket roligare när man blandar bakgrunder och åldrar.

Träffade föregående talare samt några andra "gamlingar" i Val d'Isere förra säsongen.

/t

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
nielsjonas Gbg-telemarkare Telemark 2
andersmossing Japanska telemarkare Telemark 1

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg