Undvika "jägarbrand"?

Man smörjer sig på kvällen efter tvätt. Inte under marsch.

Talk kan säkert funka för vissa, jag har aldrig märkt att det skulle göra någon skillnad...

//J

Mja, min erfarenhet (och några tusen maratonlöpares) är att vaselin vid ansträngning är superbt mot just sånt skav, oavsett om det är mellan låren eller på sidan av bröstkorgen (där maratonlöparnas jättebiceps skaver om de har linne). Så nog kan/ska man smörja under aktiviteten. Själv kör jag framgångsrikt med korta cykelbyxor istf kalsonger när det är varmt, eftersom jag får precis sånt där mellan-lårenskav.

Mja, min erfarenhet (och några tusen maratonlöpares) är att vaselin vid ansträngning är superbt mot just sånt skav, oavsett om det är mellan låren eller på sidan av bröstkorgen (där maratonlöparnas jättebiceps skaver om de har linne). Så nog kan/ska man smörja under aktiviteten. Själv kör jag framgångsrikt med korta cykelbyxor istf kalsonger när det är varmt, eftersom jag får precis sånt där mellan-lårenskav.

Sure, men daglig insmorning på fjällvandring..? Det går säkert utmärkt...fast jag undrar om inte kallingarna blir lite feta efter några veckor...?

Själv smörjer jag också ibland under löpning eller skidåkning, men bara på träning, inte på längre vandringsturer eftersom jag aldrig upplevt att behovet finns då...insmorningen på kvällen är mer för att återställa efter tvätten...

Skav upphörde när jag ratade kallingar i 100 % bomull...efter detta har jag i princip aldrig haft några probs...
//J

Liknande trådar

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg