Underställströja

sir Toby; sa:
Hehe, exakt ett sådant underställ har jag när jag är ute på mina löprundar under den kallare delen av året.
Grejen är den, att det jag nu är ute efter är snarare något att ha när jag repeterar (sjunger lite opera emellanåt) och nätunderställ känns då inte helt klockrent. I synnerhet inte som jag skall smyga på snygga tjejer i föreställningen;-)
Driver du med mig? Nätbrynja (vit, skrynklig), kostymbyxor och väst är väl hur mode som helst. Rena Pete Doherty!

De skönaste underställen för innebruk som inte är så varma är väl annars sidenunderställen, och dessa borde vara rätt socialt accepterade. Kolla på sidenselma.se
Tyvärr tror jag att de saknar hellång dragkedja. Syntetställ riskerar dessutom att stinka efter ett rep, och då går ändå ingen med på dolda möten bakom kulisserna!

Skjorta?

För sångrepetitioner inomhus borde väl en helt vanlig bomullsskjorta funka?
Då blir du dessutom snygg inför damerna.

Om du svettas ymnigt kanske en syntetskjorta känns mindre blöt - jag kör med en tunn Haglöfsskjorta när jag friluftar, som även har fördelen jämfört med trikåunderställ att den är vindttät.

sir Toby; sa:
Existerar det någon underställströja med dragkedja hela vägen ner?
Jag ogillar att dra saker över huvudet (ja, jag vet att jag är knäpp:) och det finns ju hur snygga huvtröjor som helst men jag vill alltså ha något närmast kroppen.
Vill ha!!
:-D

Jag är säker på att Craft kommer med ett ny model i år med dragkedja hela vägen ner diagonalt dold. Skulle va nåt hyperduper. Fanns med i nåt reklamblad jag fick med nån tidning. Konstigt, finns inte med på Crafts hemsida.

^_^; sa:
sir Toby; sa:
Hehe, exakt ett sådant underställ har jag när jag är ute på mina löprundar under den kallare delen av året.
Grejen är den, att det jag nu är ute efter är snarare något att ha när jag repeterar (sjunger lite opera emellanåt) och nätunderställ känns då inte helt klockrent. I synnerhet inte som jag skall smyga på snygga tjejer i föreställningen;-)

HAHA!

Coolt med opera.

... och du var också musiker såg jag:)

sir Toby; sa:
^_^; sa:
sir Toby; sa:

HAHA!

Coolt med opera.

... och du var också musiker såg jag:)

Javisst. Musik och dans är väl det äldsta vi människor har med oss. Allt annat har förändrats genom årtusenden, men musik och dans har vi alltid ägnat oss åt.

Nästa fjällvandring tar jag med spilåpipan! Den väger visserligen 42 gram, men what the heck. Skulle vara mysigt att spela vallåtar på fjället. Eller så kör man UL-varianten och lämnar flöjten hemma, och tar med sångrösten istället. Jag vågade inte kula på förra vandringen för jag tänkte att då kanske man får fjällräddningen på sig. Men nästa gång kanske jag törs!

sir Toby; sa:
Min bror hade med sin ukelele på fjällvandringen i somras!

Jag har en kompis som tog med fiolen upp på Keb. Sen spelade han en låt naken. Jag tror det var nåt de hade slagit vad om...

Min fiol väger 485 gram och stråken väger 64 gram. Om jag bygger en UL-låda så kanske jag klarar mig under kilot! Haha, hade varit grymt tufft att ta med fiolen på vandring!

Hade varit ännu grymmare med spelmansstämma till fjälls. Fast jag vet inte hur mina kompisar med nyckelharpa skulle lösa det hela... Ta med en packren kanske?!

^_^; sa:
sir Toby; sa:

Jag har en kompis som tog med fiolen upp på Keb. Sen spelade han en låt naken. Jag tror det var nåt de hade slagit vad om...

Min fiol väger 485 gram och stråken väger 64 gram. Om jag bygger en UL-låda så kanske jag klarar mig under kilot! Haha, hade varit grymt tufft att ta med fiolen på vandring!

Hade varit ännu grymmare med spelmansstämma till fjälls. Fast jag vet inte hur mina kompisar med nyckelharpa skulle lösa det hela... Ta med en packren kanske?!

Fiolen får nog stanna hemma ... och inte enbart beroende på vikten ... mår nog inte så bra på fjället. Likaså dans-skorna ... för stenigt.
Hmmm ... borde kanske fundera på att ta med träskofiolen ... kan funktionen dubbleras och användas vid vad eller som lägersko :)??

En thin whistle brukar däremot ingå i packningen ... hållbar och lätt.

Tydligen bryr sig dock inte alla lika mycket om vikten på instrumenten de släpar med sig
http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2006/05/18/upiano.xml

F'låt trådurspårningen!

tiddelipom; sa:
^_^; sa:
sir Toby; sa:

Fiolen får nog stanna hemma ... och inte enbart beroende på vikten ... mår nog inte så bra på fjället. Likaså dans-skorna ... för stenigt.
Hmmm ... borde kanske fundera på att ta med träskofiolen ... kan funktionen dubbleras och användas vid vad eller som lägersko :)??

En thin whistle brukar däremot ingå i packningen ... hållbar och lätt.

Tydligen bryr sig dock inte alla lika mycket om vikten på instrumenten de släpar med sig
http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2006/05/18/upiano.xml

F'låt trådurspårningen!

Tja, folk släpar kikare och fotoutrustning? Det väger säkert mer än en fiol. Nej jag kommer nog aldrig ta med fiolen till fjälls, men tanken är lite rolig. Spilåpipan är ett lite mera behändigt instrument att ta med sig. Kohorn är rätt coolt också, jag har alltid velat kunna spela det. Men var övar man??

Det där pianot läste jag om i Utemagasinet. Lite kul! Förvånande för den som hittade det... "Va, ett piano?! HÄR??" Nästan lika förvånande som för min svärfar som hittade en stor påse med universitetsböcker, tror det var nationalekonomi, mitt ute i skogen (det var verkligen mitt ute i skogen, inga riktiga stigar och så där).

Jag ber också om ursäkt för urspårningen!

[Ändrat av ^_^ 2006-10-05 kl 14:13]

Idag har jag köpt en Icebrekar-tröja, deras tunnaste modell. Helt utan dragkedja:)

Och för den musikintresserade läsaren kan jag meddela att dagens operarepetition var min mest fysiska hittills (så timingen för inköpet var perfekt):
Två vuxna män gjorde allt (bokstavligt talat förutom att kittlas) för att dra ned mig på golvet och hindra mig från att komma framåt. Detta skulle jag ignorera och fortsätta sjunga. Vi garvade en del:)

Liknande trådar

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg