Underställ

Det görs väl sällan kortärmade underställ, i syntetmaterial får de ju då konkurrera med traditionella T-shirts i syntetmaterial. Smartwool och Woolpower har kortäramde underställ i ylle.

Annars är ju de långa ärmarna bra skydd både mot sol och insekter sommartid.

Devold Multisport har T-shirts i ull. devold.no
Aclima.no har også tynne i ull.
Icebreaker har osv

Anders

Jag har kört med Ullmax t-shirt i flera år och är nöjd.
Säljs genom diverse idrottsföreningar.

Förtydligande: Jag är kanske lite partisk eftersom vår klubb säljer.

Precis som det sagts så är det sällan ett underställ har korta ärmar men en t-shirt kan ju däremot fungera som en undertröja.
Själv kör jag endast med t-shirts i merinoull. Mest pga att jag alltid använder den och den ligger närmst kroppen och därmed kan börja lukta pga alla kroppsodörer m.m. Ullen förhindrar att den luktar så mycket och det är positivt.

Jag kör med Icebreaker superfine 140.
Den har jag alltid på mig.
Tunn och jätteskön.
//Peter

Ulltrenden håller i sig. Om man inte primärt är ute efter just luktlöshet utan snarare vill ha en tröja som håller dig torr och kyler bra i värmen så är mina favoriter materialet "Dryskin" som bl a Haglöfs använder i sina t-shirts, Houdinis "Light base" samt Adidas Climacool-tyg. Det finns flera bra på marknaden, men dessa är mina favoriter efter många aktiva timmar.

Tack för era tips!! Anledningen till att jag vill ha ett kortärmat är att jag lätt får skav i armhålan, tänkte då att ett kortärmat hade varit bra och ha !!

Tack för era tips!! Anledningen till att jag vill ha ett kortärmat är att jag lätt får skav i armhålan, tänkte då att ett kortärmat hade varit bra och ha !!
Hej, menar du att du söker ett linne istf en t-shirt? Själv har jag aldrig problem med skav i armhålan vid t-shirtanvändning, men däremot vid linne (vanligt problem bland marathonlöpare i värmen, de kör ofta vaselin i armhålan som förebyggande...)

Hej, menar du att du söker ett linne istf en t-shirt? Själv har jag aldrig problem med skav i armhålan vid t-shirtanvändning, men däremot vid linne (vanligt problem bland marathonlöpare i värmen, de kör ofta vaselin i armhålan som förebyggande...)
Gäller även oss som springer kortare distanser. Skinnet på armens insida uppe vid armhålan skavs sönder av linnesömmen. Sen får man springa som en apa med armbågarna spretande utåt :(,

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
baffinguarapo Underställ i ull? Utrustning allmänt 7
nrtwo Tips på underställ i ullfrotté motsv? Utrustning allmänt 5
marksund Merinoull-underställ Utrustning allmänt 6

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg