Re: Re: Myggjacka
69:- här om dagen. Den fungerar bra, men som alltid med när är problemet att hålla nätet ifrån kroppen så att de små rackarna inte biter igenom ändå. Har inte testat att sova med den. Möjligen är den lite för stor för det, varför släpa på nät för hela överkroppen om det bara är ansiktet man vill skydda. Borde väl gå att lösa med en bra nätanordning bara kring huvuddelen på sovsäcken, möjligen med en lättviktsbåge i kolfiber.
ping; sa:maka; sa:Jag köpte en myggjacka i Kiruna förra året som jag är riktigt nöjd med. Den har en dragkedja vågrät över halsen så man kan Zippa av huvudet. den väger ingenting och du kan garanterat sova under bar himmel och undvika bett. Så har du vägarna förbi ÖB så sväng in och kolla.
Den finns även på ÖB i Skärholmen när jag var där igår den 10/7.Den har stråppar i ärm-slut och midjan, blixtlås i kragen så att man kan fälla ner huvan vid mat- eller drickapaus etc.Kollade tyvärr inte priset.
peter
69:- här om dagen. Den fungerar bra, men som alltid med när är problemet att hålla nätet ifrån kroppen så att de små rackarna inte biter igenom ändå. Har inte testat att sova med den. Möjligen är den lite för stor för det, varför släpa på nät för hela överkroppen om det bara är ansiktet man vill skydda. Borde väl gå att lösa med en bra nätanordning bara kring huvuddelen på sovsäcken, möjligen med en lättviktsbåge i kolfiber.