Hej
Jag skall till Aconcagua (11-15 dagars vandring, upptill 6962 möh) i årskiftet och har lite funderingar kring underställ.
Jag har insett att jag behöver uppgradera / utöka mitt innehav av underställ.
Efter stor research både här på utsidan och med mailkonversation med både Addnature och Outnet har jag kommit fram till att det är ull jag skall statsa på. Att Icebreaker är mycket bra (dock dyrt) och det varmaste är ullfrotté där Woolpower är bäst.
Att ha syntetkalsonger under eller en fleceetröja över förstör mycket av de bra egenskaperna från ett ullunderstället.
Att jag behöver två underställ för turen, ett halvvarmt och helvarmt.
Att Zip Turtleneck är det bästa, både varmast och enklast att reglera varmen.
Har jag rätt så här långt?
Min plan:
Helvarmt:
Woolpower Zip Turtleneck 200 g
Woolpower Long john 200 g
Halvvarmt:
Icebreaker M's Mondo Zip 200
Icebreaker M's Legless 200
Tröja:
Smartwool M's TML Light Full-Zip
Kalsonger
ACLIMA - Warmwool shorts m's
Har jag en bra plan?
Ska jag välja något annat?
Har funderat på Icebreaker 260 istället för Woolpower, Icebreaker kalsonger istället för Aclima.
Någon som varit på Aconcagua under samma period som vet hur temperaturen ändras med höjden?
-Tobias
Jag skall till Aconcagua (11-15 dagars vandring, upptill 6962 möh) i årskiftet och har lite funderingar kring underställ.
Jag har insett att jag behöver uppgradera / utöka mitt innehav av underställ.
Efter stor research både här på utsidan och med mailkonversation med både Addnature och Outnet har jag kommit fram till att det är ull jag skall statsa på. Att Icebreaker är mycket bra (dock dyrt) och det varmaste är ullfrotté där Woolpower är bäst.
Att ha syntetkalsonger under eller en fleceetröja över förstör mycket av de bra egenskaperna från ett ullunderstället.
Att jag behöver två underställ för turen, ett halvvarmt och helvarmt.
Att Zip Turtleneck är det bästa, både varmast och enklast att reglera varmen.
Har jag rätt så här långt?
Min plan:
Helvarmt:
Woolpower Zip Turtleneck 200 g
Woolpower Long john 200 g
Halvvarmt:
Icebreaker M's Mondo Zip 200
Icebreaker M's Legless 200
Tröja:
Smartwool M's TML Light Full-Zip
Kalsonger
ACLIMA - Warmwool shorts m's
Har jag en bra plan?
Ska jag välja något annat?
Har funderat på Icebreaker 260 istället för Woolpower, Icebreaker kalsonger istället för Aclima.
Någon som varit på Aconcagua under samma period som vet hur temperaturen ändras med höjden?
-Tobias