Ullkläder

Väcker liv i denna tråd.

Niklaz: Hur tycker du att aclima-stället är? Har kikat lite på dom och funderar på att köpa ett.

Är det någon som har erfarenhet av aclimas woolnet eller coolnet? Är på jakt efter ett tunt första lager och dom ser intressanta ut. Hur står sig ITABs ullunderställ i förhållande till andra ställ på marknaden?

Det blev bara ett par boxershorts som jag är väldigt nöjd med. Som alla ullkläder töjer de sig lite mer än syntet när man haft dem 4-5 dagar i sträck. Några vi jagade med var grymt nöjda med sina woolnet-tröjor också. Nästa gång det blir en ny tröja så blir det WoolPower eller Aclima.

Väcker liv i denna tråd.

Niklaz: Hur tycker du att aclima-stället är? Har kikat lite på dom och funderar på att köpa ett.

Är det någon som har erfarenhet av aclimas woolnet eller coolnet? Är på jakt efter ett tunt första lager och dom ser intressanta ut. Hur står sig ITABs ullunderställ i förhållande till andra ställ på marknaden?

Jag kör till 99% med Aclimas Woolnet och är väldigt nöjd.

Det fina med nät är ju att det är så lite material.. Torkar fort på kroppen, och lätt.

En (för mig liten) nackdel med nät är att du måste nästan ha ett skal utanpå för att det skal isolera. -ett underlag i "helt tyg" kan användas utan skal i större utsträckning, eftersom det håller lite bättre för vinddrag. Men det blir ju väldigt beroende på situation.

Hållbarhet? Helt ok, men lätt hänt att man fastnar med maskorna i grenar och annat. Jag har rivit upp några maskor i den, men va fan, det skal ju vara hål i den.. ;)

Låter bra. Då blir det nog ett inköp av ett woolnetställ. Ska främst ha det till längdskidåkningen i vinter, så skal utanpå kommer jag att ha :)

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
rJohansson Hundhår och ullkläder? Kläder 3
2004-06-16 Ullkläder och ....... Kläder 8

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg