Ullfrotté

Raskesven; sa:
I affärerna kostar bara underställströjan av märket Ullfrotté, över 600 spänn. Även hos t.ex Recon kostar bara tröjan över 600:

Otoligt att det är billigare att köpa utomlands!
Polo med blixtlås 200g/m3 420 Dkk (c:a 500 Sek) kostar 685 Sek på Naturkompaniet om jag inte missminner mig.

/Ulf

Har nu sjálv hârdkört Ullfrottés strumpor här i Spanien, bâde under varma dagar i Mallorcas berg och dalar samt som nu senast uppe i de snöiga, regniga och allmánt kalla Pyreneerna.

Resultatet är över fórvántan vad gáller komfort och "temperaturutjámning".. varmt och gôtt när det är kallt, och inte fór svettigt nár det ár varmt.

Fukttransporten med beröm godkänt.

Utmärkt komplement till Gore-tex kängor och -skor.

Och, faktiskt: helt luktfritt áven efter flera dagars anvándning av samma strumpa.

Mvh / Mats

Icebreaker

Om man tillåts spinna vidare på denna tråd...(ursäkta den låga nivån på humorn)...

...Men jag undrar bara lite hur Ullfrotté står sig mot exempelvis Icebreaker. Har själv ingen erfarenhet av något märke men går just i köpartankar...

/Fredrik

Icebreakers underkläder är helt underbara men bra mycket dyrare än ullfrotte. Känns som om de inte ger lika mycke värme men bättre slitstyrka.

-Åke

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg