Såg att det fann fler här som verkade duktiga på torrdräkter
Är ute efter något som man kan simma i kalla sjöar med samt packrafting. Jag skall ha det vid fjällvandring så det skall vara lätt. Temperaturen i sjöar kan väl vara runt 10 c och uppåt och det räcker med att kunna simma i runt 15 minuter. Tanken är att kunna snorkla lite eller i alla fall kunna undersöka vad som finns under vattenytan.
Tyvärr skriver tillverkar oftast inte ut vikten men de jag hittat hittills är:
Problemet är dock att de verkar läcka lite i halsen. Jag hittar gärna något som är mer prisvärt också.
Vad är det för funktioner som är bra att ha?
Är ute efter något som man kan simma i kalla sjöar med samt packrafting. Jag skall ha det vid fjällvandring så det skall vara lätt. Temperaturen i sjöar kan väl vara runt 10 c och uppåt och det räcker med att kunna simma i runt 15 minuter. Tanken är att kunna snorkla lite eller i alla fall kunna undersöka vad som finns under vattenytan.
Tyvärr skriver tillverkar oftast inte ut vikten men de jag hittat hittills är:
Ursuit MPS Torrdräkt
Marknadens smidigaste och tunnaste torrdräkt. En extremt smidig, lätt och packbar dräkt som andas bäst i klassen. Det tunna Gore-Tex® tyget gör denna torrdräkt mycket populär bland motionspaddlare. Dragkedjan går hela vägen upp i halsen och gör dräkten enkel att ta på och av. På grund av att...
www.kajaksidan.se
Dry Fashion Drylight Torrdräkt
Storlekarna Medium, Large, XL och XXL förväntas komma in på lager runt 23 September. Vi rekommenderar att förboka din DryLight för att undvika slutförsäljning. Givetvis kan alla ordrar avbrytas per mail eller telefon. En mycket lätt och smidig torrdräkt. Perfekt för dig som prioriterar rörlighet...
www.kajaksidan.se
Problemet är dock att de verkar läcka lite i halsen. Jag hittar gärna något som är mer prisvärt också.
Vad är det för funktioner som är bra att ha?