Re: Re: Elvis
Låter inte så överdrivet gott..
Kanske jag skulle prova att värma jornötssmör, och blanda med mina "start+russin"-liknande havreflingor, och se om de kan göras till folieinpackade korvar.. Kanske lite kokosflingor och krossade bananchips i också? Svårt att få till något som funkar i både i kallt & varm väder, som inte blir stenhårt eller smälter.
nermander; sa:Vandrare; sa:Nästa gång ni går till affären, kolla energi, kolhydrat, protein och fett i JORDNÖTSSMÖR. Wow! Elvis visste hur man fick i sig energi!
Man kan ju köra med Moose Goo annars, jordnötssmör, honung och majsmjöl: http://www.ultralightbackpacker.com/moosegoo.html
Fast jag gillade inte riktigt smaken på det. Det var inte äckligt, men smakade lite för sliskigt. Men det kanske funkar bättre "på fältet".
Låter inte så överdrivet gott..
Kanske jag skulle prova att värma jornötssmör, och blanda med mina "start+russin"-liknande havreflingor, och se om de kan göras till folieinpackade korvar.. Kanske lite kokosflingor och krossade bananchips i också? Svårt att få till något som funkar i både i kallt & varm väder, som inte blir stenhårt eller smälter.