Re: Re: Re: Re: Kanske en grön?
Jag menar att jag har ett konto med följande logik:
massa-fräcka-finesser-som-jag-aldrig-klarar-av-att-använda-kontot.
(Det är dåligt för machokänslan att sitta där och inte kunna sin fräcka klocka/kamera/dator/dvd/etc...)
Och ett annat mer "småländskt" konto;
fräcka-dyra-prylar-som-jag-inte-lyckas-få-tid-till-att-använda-kontot.
(Kanske en grej för skottar och smålänningar...)
Men det viktigaste (?) och roligaste just nu:
samma-basala-funktioner-fast-lättare-och-mindre-plats-kontot.
(Alltså en annan typ av "lyxkonsumtion" än den på det nyss nämnda småländska kontot... Skillnaden är subtil och subjektiv.)
Jag tror mig veta att optimering av dessa konton knappast leder till vinst i Ballast-prylar-när-man-dör-tävlingen. Men jag tror (för hur kan man veta nått om livet efter döden?) att det finns andra tävlingar också.
Tror, och hoppas, kan väl tilläggas...
Frid!
-p-
Nej fan! ;-)erik_rask; sa:Jag förmodar att du avser de konton man betalar hyra, mat och annan lyxkonsumtion med? [Ändrat av erik_rask 2006-01-17 kl 08:34]olle11; sa:En annan har ju andra konton (också, skall väl tilläggas) som jag prioriterar högre... ;-)
Jag menar att jag har ett konto med följande logik:
massa-fräcka-finesser-som-jag-aldrig-klarar-av-att-använda-kontot.
(Det är dåligt för machokänslan att sitta där och inte kunna sin fräcka klocka/kamera/dator/dvd/etc...)
Och ett annat mer "småländskt" konto;
fräcka-dyra-prylar-som-jag-inte-lyckas-få-tid-till-att-använda-kontot.
(Kanske en grej för skottar och smålänningar...)
Men det viktigaste (?) och roligaste just nu:
samma-basala-funktioner-fast-lättare-och-mindre-plats-kontot.
(Alltså en annan typ av "lyxkonsumtion" än den på det nyss nämnda småländska kontot... Skillnaden är subtil och subjektiv.)
Jag tror mig veta att optimering av dessa konton knappast leder till vinst i Ballast-prylar-när-man-dör-tävlingen. Men jag tror (för hur kan man veta nått om livet efter döden?) att det finns andra tävlingar också.
Tror, och hoppas, kan väl tilläggas...
Frid!
-p-