Tyvekkartor över Östergötland

Varför diskret?

Skribenten är son till grundaren av Gahms väskkedja.

Men varför dölja sin passion på kommunala färdmedel? Tror inte marknaden bedömdes som tillräckligt stor för en lanskering.

Behov kan däremot finnas att ha utrusningen diskret placerad om man skulle smita iväg från jobbet eller så för några förstulna skär.

Jag minns hur en kamrat bytte om till kostym vid avslutningen av morgonturen innan han satte sig i bilen på väg till arbetet.

Thure

Bordsduk

Jag kände att jag måste kontra mot Pers fantastiska kastlineficka. Idéerna är många, men satsade först på min fru:s idé när hon insåg vad Tyvek var: en bordsduk
tyvekduk.jpg

Klart trevligt vid första testlunchen. Grannfrun (som satt vid Hycklinge) pratade om att hon hade en elev som bodde nära Åsunden. Jag själv satt vid Gistad och drömde skridskoturer över Roxen. Grabben frågade vad alla sjöarna hette och i hetsen spilldes hela glaset med måltidsdryck ut. Då var det skönt att säga "det gör inget, det är Tyvek, duken blir inte förstörd". Det gick fint att torka upp såväl måltiddryck som övrig spilld mat med vettexduken.

Haklapp på G

Jag har fått tagit emot en del klagomål på min haklapp av fallskärmstyg som jag har för att inte på fläckar på nya lätta (och dyra) dunjacka (368 g lättare än den förra).

För att förhoppningsvis råda bot på klagomålen kommer att prova sy haklapp av en Tyvek karta i stället. Höjer nog imponeringsfaktorn :cool:

haklapp.jpg

Per Brune

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
esping Tyvekkartor Norge Navigering 0
Staffan Andersson DIY-alternativ till Tyvekkartor? Navigering 0

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg