Tyska fartkameror

Härliga moraltanter det finns.....

Fartkamerorna har ju en klockren effekt om man vet om var de finns, då hastigheten sänks naturligt om man vet var de är. Om jag inte missminner mig har man kunnat helt öppet ta reda på var poliskontroller kommer att ske i några år nu. Det är ju samma sak tycker jag. Hastigheten sänks just där. Polisen behöver inte bötfälla så många, färre olyckor sker och alla blir glada. Sen är det ju inget som säger att man är tvunget att köra fortare på sträckor som inte har några kontroller av något slag men det är kanske en annan fråga.

david högberg; sa:
Härliga moraltanter det finns.....

Fartkamerorna har ju en klockren effekt om man vet om var de finns, då hastigheten sänks naturligt om man vet var de är. Om jag inte missminner mig har man kunnat helt öppet ta reda på var poliskontroller kommer att ske i några år nu. Det är ju samma sak tycker jag. Hastigheten sänks just där. Polisen behöver inte bötfälla så många, färre olyckor sker och alla blir glada. Sen är det ju inget som säger att man är tvunget att köra fortare på sträckor som inte har några kontroller av något slag men det är kanske en annan fråga.
Jaha, man vill ha reda på var kamerorna sitter för att kunna sänka hastigheten på vägarna!

avslutad210712

Gäst
Oavsett moralen i det hela så anser jag att om Utsidans administratörer anser att såna här saker inte skall diskuteras på Utsidan så skall vi inte göra det. Lika lite som vi diskuterar motordrivna färdsätt.

Och vill man nu ha reda på var fartkamerorna i Tyskland finns så kan jag föreslå den fina sidan http://www.autopower.se där såna saker kanske hör hemma lite mer naturligt.....

Därmed inte sagt att BMW-ägare skulle bryta mot hastighetsgränserna oftare än andra.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg