Tysk textiljätte satsar på Klättermusen

Det jag funderar pà är det här med delaminering. Är det verkligen konfektions-företaget som laminerar? Eller ár det inte snarare membran/textil-tillverkaren, i detta fall event eller annan?

Att det är konfektions-företahget som tejpar sömmarna är naturligtvis en självklarhet, men oftast med tejp och maksiner som tillhandahàlls av membrantillverkaren.. eller?

För övrigt har jag bara bra praktiska erfarenheter av mina KM-prylar, trots att de har trianglar och sneda dragkedjor. Det är kul att det finns sàdana som KM, dock, lite gldare fárger skulle inte skada.. som det är nu ser man ut some en begravningsentreprenör (om án med sneda dragkedjor) nár man ger sig ut bland bergen.

Malindo; sa:
Det jag funderar pà är det här med delaminering. Är det verkligen konfektions-företaget som laminerar? Eller ár det inte snarare membran/textil-tillverkaren, i detta fall event eller annan?

Att det är konfektions-företahget som tejpar sömmarna är naturligtvis en självklarhet, men oftast med tejp och maksiner som tillhandahàlls av membrantillverkaren.. eller?

Bra fråga, någon som hört något om delaminering i plagg från andra klädtillverkare som använder event?
Lundhags, RAB, Lowe Alpine(?) etc

Re: delaminering

glanne; sa:
Nog om färg, hade inte Musen bekummer även med sin Cutanväv av samma delaminering, ????
Vad jag vet så var det så. "Gamla" Cutan delaminerade i vissa plagg, särskilt efter tvätt. Cutan II (eller om det hann få något annat namn) drogs väl in för att det delaminerade hejvilt?

Fast, i mina gamla Cutanjackor har det aldrig varit något problem med delaminering eller tejplossning, så jag är nöjd!

joask202; sa:

Bra fråga, någon som hört något om delaminering i plagg från andra klädtillverkare som använder event?
Lundhags, RAB, Lowe Alpine(?) etc

Jag har använt Lundhags med event närmare 2 år utan problem.
Jag har god kontakt med Finlands inportören av lundhags, och har inte hört om några problem med event membranet.

Det är faktiskt rätt intressant hur man kan fortsätta handla grejer av en tillverkare man tycker missköter sig så kapitalt. Själv hade jag gett upp efter första prylen. Men han kanske känner sig jäkligt kool och het med sina klättermusen-prylar?

kall och svettig

hanspers; sa:
han kanske känner sig jäkligt kool och het med sina klättermusen-prylar?

Menar du att dom andas dåligt? Då blir det svårt att hålla rätt temperatur. ;)

Nej, i rescensionen står det om klasskamrater "I min klass är vi sju eller åtta personer som alla har samma problem med sprucket laminat", så antagligen är det en folkhögskola som fått tokrabbatt och handlat allt på en gång.

Re: kall och svettig

Vandrare; sa:
hanspers; sa:
han kanske känner sig jäkligt kool och het med sina klättermusen-prylar?

Menar du att dom andas dåligt? Då blir det svårt att hålla rätt temperatur. ;)

Nej, i rescensionen står det om klasskamrater "I min klass är vi sju eller åtta personer som alla har samma problem med sprucket laminat", så antagligen är det en folkhögskola som fått tokrabbatt och handlat allt på en gång.
Det låter ju långt ifrån orimligt.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg