• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Typiskt!!!

kvinnan ska tiga i församlingen....

Kanske borde jag vara tyst.....
Men jag kan inte. Tjej, kvinna, brud, kalla mig vad ni vill. Jag tycker ibland synd om de av manligt kön.
Vi kvinnor har väldigt lätt för att "köra över" männen och deras åsikt. Många män som jag känner har berättat att de är väldigt osäkra på sin plats i samhället pga oss kvinnor. Vi vill betala vår egen middag, öppna dörren själv, bära vår egen kappsäck etc etc... (det finns kvinnor som gärna tar emot denna gentlemanna handling av en man, inget ont i det! själv är jag en av dessa, trots att jag ibland handlar tvärt emot).

Det där med jämlikhet och jämställdhet... kanske vi inte SKA sträva ditåt. Kanske vi ska sträva efter att respektera varandra och som nån skrev, ha en åskikt där vi kan bidra med nåt uppbyggande oberoende av i vilket forum det är.

Vi kan ju debattera detta i det oändliga å inte blir vi klokare för det :)

Jag är bara tacksam att Utsidans diskussions forum finns. Jag har fått mycket hjälp trots att jag inte skrivit massor inlägg.

Stort tack till alla som delar med sig av sin ibland dyrt införskaffade erfarenhet!!!

Nena

Re: kvinnan ska tiga i församlingen....

Nena; sa:
Jag tycker ibland synd om de av manligt kön.
Vi kvinnor har väldigt lätt för att "köra över" männen och deras åsikt. Många män som jag känner har berättat att de är väldigt osäkra på sin plats i samhället pga oss kvinnor. Vi vill betala vår egen middag, öppna dörren själv, bära vår egen kappsäck etc etc... (det finns kvinnor som gärna tar emot denna gentlemanna handling av en man, inget ont i det! själv är jag en av dessa, trots att jag ibland handlar tvärt emot).

Det där med jämlikhet och jämställdhet... kanske vi inte SKA sträva ditåt. Kanske vi ska sträva efter att respektera varandra och som nån skrev, ha en åskikt där vi kan bidra med nåt uppbyggande oberoende av i vilket forum det är.

Tack Nena för att du förstår oss! :)

Att inte sträva mot att män och kvinnor ska vara lika det skriver jag under på, men att inte sträva efter jämlikhet? Jämlikhet = Lika värde är väl ett självklart mål? Oavsett om det gäller mellan män och kvinnor, vuxna och barn, gamla och unga, fula och snygga et c.

/Håkan

Njut av livet!!

Tackar "Nena" för ett bra inlägg...

Kan vi inte bara strunta i att märka upp åsikter och placera dem i politiskt korrekta fack....

Jag ser mig inte som t.ex. feminist bara för att jag anser att kvinnor och män ska ha lika lön för lika arbete (något som många av mina kvinnliga kamrater förklarat att så är det).

Jag vill inte placeras i ett fack, kom precis hem från en fantastisk skidsemester (om något kort)där det mest klaffade...

Så min uppmaning, ut och njut av fjället, snön, havet, skogen vad som helst sitt inte hemma och var bitter (något jag var innan jag stack till Sälen)...

NJUT!!!!

Deltagande -> förståelse

"Eller är det så att ni killar prompt ska ha kontroll på vad tjejer gör och tänker och tycker? Att ni inte vågar lämna oss ifred? Eller finns det andra skäl?"

Det handlar givetvis om en ond manlig konspiration...

Även om få vågar tro det så finns det faktiskt människor som har en förståelse för och intresse av sin partners/kompis utrustningsbehov. Det finns killar som förstår att hur svårt det är att hitta bra brallor som inte stramar över låren, får den där glipan i baktill i linningen eller måste vikas fyra gånger i benslutet, det finns killar som kan sina flickvänners bh-storlek, det finns killar som faktiskt inser att tjejer har bröst och höfter som påverkar valet av bärsystem till ryggor, det finns killar som vet att tjejer har behöver andra kängläster än killar. Det finns killar som vet skillnaden i toapapperförbrukning per fjällvandringsvecka mellan killar och tjejer. Det finns killar som inser att det som passar en kroppsform inte passar en annan. Det finns faktiskt killar som bryr sig. Faktiskt.

Om det nu är så att jag är den i hushållet som har mest intresse och erfarenhet av friluftsliv och dessutom är den som gillar att diskutera på webbforum - får jag inte göra det då? Jag tänker inte be om ursäkt för att jag vill vara med och dela åsikter och erfarenheter i tjejspecifika frågor.
Ni som tycker att killar inte hör hemma på tjejforumet - hur tror ni då att "gubbväldet" ska få förståelse för er?

Att det sen finns de som inte alls lyssnar på vilken fråga som ställts i tråden är faktiskt en annan sak. Det handlar om forumvett.
Om nån frågar efter bra tjejbrallor är det inte "gubbigt" att berätta om vilka fina spikraka brallor man som kille själv har - det är bara korkat.

trött

Jag blir så trött på inlägg av den här sorten.

För det första, tänk om alla män skulle kalla oss tjejjer för "kärringar" eller "tanter" då skulle det bli ett jävla liv.
Å för det andra, varför skulle dom inte få vistas i tjejforumet, är du aldrig inne och läser i forumen runt omkring tjejforumet? För i princip så kan man ju tolka det som att de bara är till för männen. Eller?
Personligen så värderar jag alla de åsikter jag får till svar på inlägg, vare sig de kommer från en man eller en kvinna. Olika människor kan olika saker och ger olika svar, sen om de är män eller kvinnor har väl mindre betydelse?
Det är ju trots allt övervägande kvinnor som startar diskussionerna härinne, sen kan man väl välja att bortse från de svar som kommer från männen isåfall.
Visst kan man tycka att lite av idén med ett tjejforum försvinner om det är lika mycket av männen som vistas här, men å andra sidan kan det behövas ändå.

Re: KAN inte låta bli!

IMO; sa:
Hm..
Det här är komiskt...
Endast 2 tjejer har svarat.
Förstår mycket väl att det kan va svårt att hålla inne en kommentar när man känner att man kan hjälpa till men de flesta inlägg här besvaras av fler män än kvinnor. Oavsett om det gäller tjej-specifika produkter eller ej.

Personligen tycker jag det kvittar. Men om en tjej skriver o undrar om byxor för kurviga tjejer o de första 3 svaren kommer från killar som inte verkar medvetna om problemet så undrar man ju. Ni tipsade säkert om bra byxor men det svämmar över av tips om det på det "vanliga" forumet. Problemet är att hitta nåt som passar just en kurvig tjej...
Konstaterade med glädje att ingen kille lagt sig i inlägget om sport-BH ;-)

Så alltså. Det kanske inte skulle skada i vissa fall om tjejerna fick dominera tjejforumet. Men om nån kille nån gång provat en sport-bh eller nån bekväm trosa så för all del! Dela med er av erfarenheten! :)

Tack o hej!

Jag vagar pasta att jag ar ett utmarkt smakrad. Jag har till exempel framgangsrikt handlat pa Selfridges underkladesavdelning flera ganger. Dock inte friluftsanpassade underklader, men anda. Vad ar det for fel pa lite flard vid lagerelden? Tank er sjalva: Eldens sken, leopardmonstrade tangas......myggmedel eh?

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg