kim1; sa:
Det är ganska kul att läsa om folks förväntningar innan mässan efter man varit på den.
En hel hall med turistbyråer (inte mycket vildmark).
När jag såg den hallen trodde jag att det var turistmässan jag kommit till.
Jaktfolket hade en hel olika skytte man kunnde testa på det var kul.
Skulle vara kul om äventyrsfolket hade gjort samma sak. Tänk att få testa en eskimåsväng på mässan.
Själv så saknade jag återförsäljare för en massa märken.
Mässor brukar vara ett mycket bra tillfälle att gå runt och jämmföra olika tillverkare men inte på denna mässan.
jag skulle inte besöka mässan nästa år om det inte var så att den var i Älvsjö då tror jag att den kommer dra fler folk och kanske då kommer det vara fler tillverkare och återförsäljare där.
MVH
KIM
Jag saknade också möjligheten att jämföra och är nog lika besviken som alla andra tycks vara över att stora tillverkare uteblev.
För att göra något positivt vill jag därför belöna dom goda tillverkarna som var där och visade att vi (jag) är intressant som kund.
Jag äger bara en enda sak från Lundhags och det är deras förträffliga pjäxor, Svartlöga. Det kommer med största sanolikhet bli ändring på det. Deras nya ryggsäckar såg mycket intressanta ut (och jag behöver köpa en till frugan) deras nya funktionella bommulsväv var riktigt imponerande. Tillsammans med Lundhagskillen testade vi vattentåligheten med en skvätt Ramlösa. Jag tänkte ta upp den här väven till en separat diskussionstråd.
Även Meindl förtjänar en eloge, av deras representant fick jag en hel del bra information.
Så Haglöfs, Helly Hansen, Fjällräven, med flera - var inte så säkra på att det blir era produkter jag väljer nästa gång!
hälsningar
Bengt