Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tvättmedel
- Trådstartare antonf
- Start datum
Brukar - om repen blivit alldeles för skitiga - köra dem i tvättmaskin på 30 grader fintvätt utan centrifugering tillsammans med en skvätt Grumme tvättsåpa.
Fast jag vet inte om jag vågar säga att det är så man ska göra. Kan inte svara på om repen tar skada av det eller inte, för jag faller ju så sällan ;-)
Fast jag vet inte om jag vågar säga att det är så man ska göra. Kan inte svara på om repen tar skada av det eller inte, för jag faller ju så sällan ;-)
Re: Vatten.
Jag har då klättrat på maskintvättade rep ett antal gånger, men självklart krävs en viss försiktighet med starka kemikalier. Mild tvål = tvålflingor som tvättmedel kanske.
Fool; sa:Vatten och eventuellt mild tvål brukar dom väl rekomendera när man köper rep?
Jag har då klättrat på maskintvättade rep ett antal gånger, men självklart krävs en viss försiktighet med starka kemikalier. Mild tvål = tvålflingor som tvättmedel kanske.
Fintvättmedel (t ex Y3) för ömtåliga material borde inte skada repet. Om man dessutom lägger repet i en tvättpåse minskar man risken för att en repände letar sig ut ur trumman och fastnar.
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg