Två absider?

Jag har ett Exped Vela II Extreme...två absider med en massa plats...
Lite märkligt första gångerna att få upp...men sen så!

Mer allmänt

Är väl att vill du bära på två absider överväg ett 3manna så att det kommer att räcka till när vinterbestyren skall rymmas.
Keron är OK.
//J

Är tältet för sommar eller vintertid? (eller båda givetvis)

Dumt att släpa runt en bunker på sommaren :)

Det vore dumt att inte förutsägbar:

Six Moon Designs Lunar Duo.
LunarDuoStoreCatalog.jpg

Men vi vet ju fortfarande inte vad du ska ha tältet till, så allt blir gissningar och godtycke.

Joo, tältet ska väl med på div fotturer främst höst, vår och sommar är det tänkt.

Det här är ju fantastiskt, förslagen bara "haglar", det gör det så mycket enklare :)
Stort tack allahopa!!

Hilleberg Stalon

Jag har mitt tredje Stalon nu, och om det ginge att köpa ett nytt i rött, så skulle jag ha det fjärde. Otroligt bra tält, bra ventilation, slitstarkt och mycket rymligt. Lite tungt, kanske, men man får mycket komfort.

2 absider

Sista 2 åren har min son och jag använt HB Kaitum som fungerat alldeles utmärkt. Även vår labrador får plats. Mkt bra att innertältet nästan inte sluttar ner.
Vi är mkt nöjda!

Exped

Jag har ett Exped Orion extrem med dubbla absider och denna funkar kanon oavsett väder eller årstid.
Sen den lilla extra vikt det medför tycker jag personligen inte spelar så stor roll när man väger in funktionen...

Sen funkar det väldigt bra med två absider då man har ungar med på fjället.. jag har själv två ungar och att ha den ena absiden som förvaring och den andra som in/ut gång funkar väldigt bra..

Eller om man inte har så mycket grejer med sig så behöver dom inte klättra på varandra om dom bara ska ut och kissa på natten...

Men smaken är som baken :)

Mitt tips blir Tarptent Double Rainbow, två fina absider på det. Det verkar likna Six Moon Designs Lunar Duo, fast det har ju en rundare rygg vilket borde ge lite mer huvud-utrymme (gissar jag).

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg