Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Turtips för långweekend-cykling max 12 timmar bilresa från Stockholm?
Brilliant sida KAW. Den kommer jag att använda för min planering till en cykeltur i juni med min flickvän. Vi har lösa planer på att utgå från min bror i Hagfors och sedan cykla bl a Rallarvägen i Norge.
Mange! Var går cykelleden runt vättern på de stora vägarna? Där jag har cyklat cykelleden runt vättern så går den INTE på de stora vägarna. Detta till skillnad från det berömda cykelloppet Vättern runt, som väl bara går på stora vägar (jag har ej cyklat detta lopp).
Jag har dock bara cyklat leden från runt Tidaholm till Mölltorp.
/Niklas
Cykelleden heter kanske "Runt vättern". Jag menade inte denna utan cykling runt vättern i allmänhet. Jag har själv inte cyklat runt hela vättern i en sammanhängande runda som cykelturist. Det jag menade var att antingen tar man de stora vägarna och får närkontakt med Vättern eller så blir det småvägar där man tyvärr oftast inte kommer riktigt nära sjön. Men som sagt jag har inte cyklat leden själv.
Cykelleden heter kanske "Runt vättern". Jag menade inte denna utan cykling runt vättern i allmänhet. Jag har själv inte cyklat runt hela vättern i en sammanhängande runda som cykelturist. Det jag menade var att antingen tar man de stora vägarna och får närkontakt med Vättern eller så blir det småvägar där man tyvärr oftast inte kommer riktigt nära sjön. Men som sagt jag har inte cyklat leden själv.
Ja vill man cykla nära vätterstranden en längre sträcka på den västra sidan, blir det ofta svårt att undvika länsväg 195 och riksväg 49. Dock finns fortfarande den gamla sträckningen av Västgötaleden, som går längs Vättern mellan Hjo/Norra Fågelås kyrka och Hjällö. Dock är det bara några kortare passager nära strandkanten, vilket kompenseras av att man passerar förbi de vackra godsen Almäs, Vrångebäck och Hjällö.
/Niklas