det sista förstod jag inte.
Ett problem med förfrågningar om tips är att de ofta är försedda med bivillkor som gör frågan svår att besvara. Du vill börja en kväll vilket innebär ett fåtal timmar första dagen, antar jag. Har man inte gjort en tur med den indelningen har man inget att berätta; jag tror
nämligen fler med mig delar med sig av precis det de gjort, men helst inte vill planera turer åt andra. Det är ju en del komplikationer med lämpliga lägerplatser (bör var nära en sjö) och vatten.
Men jag kan alltså säga vad jag gjort (med tält alla nätter)
sept. 2006: Bjärka-Säby - Hallstad Ängar, Rimforsa - Svensbo - Ulrika
Första etappen mycket lång, säkert tre mil. Med kort första etapp kunde den delas, t ex med läger vid första sjön efter Sätravallen (man kunde rentav börja just där). Hallstad Ängar kan vara en komplikation när badsäsongen precis börjat, men det finns vindskydd intill. Och Svensbo ligger inte vid en sjö, men det finns en källa intill vägen norrut. Fin plats f ö.
maj 2007: Ulrika-Malexander- sjö jag glömt, med vindskydd - Boxholm
Första lägret var på en äng vid en sjö strax före Malexander - leden går där på en spång över sjön om den inte för tillfället är översvämmad. Sjön jag glömt borde vara lätt att hitta på kartan, det finns egentligen bara en naturlig etappunkt mellan Malexander och Boxholm, men flera
sjöar med vindskydd och plats för tält.
Sen kanske man kan börja en tur i Torshag nära Åby
med läger i Mela (kort etapp!) vidare i riktning mot
Sörmlandsleden, ner mot Stavjö och vidare österut på Östgötaleden. Men därav känner jag bara sträckan Torshag- Sörmlandsleden via Lilla Älgsjön (också badställe).
Med dina villkor blir det förstås en helt annan etappindelning, och därmed andra vattenställen.