Tunturi

Jag undrar om nŒgon har erfarenhet av Tunturis trekkingcyklar. De modeller jag funderar pŒ Šr H200trekking (6000kr) och H300trekking (7000kr). I fšrsta hand H200. Jag Šr Šven tacksam fšr tips om andra, liknande cyklar i samma prisklass eller nŒgot billigare.

Tunturi är ute och cyklar ibland...

Har själv ingen erfarenhet av Tunturis trekkingcyklar, men två kompisar till mig cyklade runt Europa med varsin dylik för ett antal år sedan. Själv hade jag en blå 24" treväxlad pojkcykel när jag var liten...
Tunturi är absolut inte världsledande på cykelmarknaden, men generellt kan man lita på finskproducerade produkter...

Jag undrar över lite andra märken också. Jag såg en scotthybrid för 4000 "naken". Kan den vara något? Den måste väl rustas för en tusenlapp till. Andra märken som jag funderar på är Crescent, DBS, kanske Batavus. Alla tips mottages tacksamt.

Som Crescent

Tunturi går att jämföra med Crescent. Både gör mycket bra cyklar, specielt "vardagscyklar", men vangligtvis får man betala lite extra för nordisk tillverkning. Man får kanske mer cykel med pengarna genom att välja något andra märke. (Kör Cresent Lodur själv men väljer kanske någon annan nästa gången)

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
cykelstina Finska cykelmärket Tunturi bra? Långcykling 5
patrikskoog någon som cyklar Tunturi? Långcykling 5
Jock Scott Tunturi H300 trekking ? Långcykling 0

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg