Tunn smal/60cm Yogamatta i bomull?

(Ja, jag har googlat lite... Och ja, jag vet att Utsidan kanske inte är det optimalaster forumet... Men jag provar.)

Jag kör ashtangayoga, en rätt svettig historia, och man vill gärna ha en tvättbar och skön bomullsmatta ovanpå "gummimattan" som ger bra grepp i stående ställningar (jag vill detta i för jag nu kommit igång ordentligt med svettningen i de sittande ställningarna).

På mitt yogaställe säljer man rätt breda (klart över sextio cm) och rätt tjocka mattor i bomull - som jag inte är riktigt sugen på. Jag har sett folk med bomullsmattor (som någon kallade "resematta") som är tunnare och lite smalare. Jag skulle helst vilja ha en bomullsmatta som är 60centimeter bred så det blir bra "matching" med min gummimatta.

Har något sett nått sånt?!
 
Jag försökte googla i säkert en kvart utan att lyckas bättre än du... Svårknäckt fall! :)
Du får bli matt-ryckare i omklädningsrummet, några har ju uppenbarligen lyckats hitta dem?
 
Tack för omtanken.
Och tipset, men nja, jag vet inte, man blir ju så harmonisk och ickestjälande då, samtidigt som deras mattor är så svettiga just då... :)

Namaste!
 
Jag köpte en NIke yogamatta till min fru. Den kom med precis en sån bomullsmatta som du beskriver. Fast det är klart, du behöver nog köpa hela paketet. Tvåhundra pix har jag för mig att det gick på. Men det var ett tag sedan.
 
Kommentar på KLAGERs länk.

------------inklippt text från länken-----------
Vadderad yogamatta, 100% bomull
Skönt vadderad yogamatta i 100% bommull. Detta är en fantastisk yogamatta i ekologisk bomull som ger en skön yogaupplevelse utöver det vanliga.
--------------------------------------------​

En sådan efterfrågar jag inte. Utan den är ibland som tunn trasmatta ungefär och ibland i en tunnare kvalitet - den är tvättbar i sig själv, och den lägger man gummimattan under de sittande övningarna, inte under de stående inledande (då vill man ha greppet mot gummit).


Och gällande Lillspökets tips (Nike yogamatta med medföljande liknande? bomullsmatta) har jag ett par frågor; när och var köptes den? vet du vad produkten heter (om jag vill fråga en infotjänst på Nike....)?
 
Var inne på Naturkompaniet idag (Gbg/Stora Nygatan), i rea-prylarna fanns det ett överdrag till liggunderlag, i bomull. Säkert ingen hjälp, det blev ju mer som ett "påslakan" runt liggunderlaget och då sumpar du ju såklart markfästet. :( Äsch! Dessutom var det B=75 cm tror jag.
Är yoggisarna inte lika prylgalna som utefolket så att det kryllar av grejor? Hm...
 
Ja, nått sånt där. Fast hellre ännu tunnare, utan fransar och chakrapuntker. :)

Jag tror att jag hursomhelst lärde mig något bra av den där länken - bomull krymper! Skall kolla in hur mycket för breda de är de där på yogastället jag hänger på... Det kan vara en lösning, trots vad jag tänkt tidigare... :)

"Reseversionen" funderar jag fortfarande på, har sett två sådana bland alla "vanliga".
 
Liknande trådar

Liknande trådar